Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om kundservice

Försäljning börjar med att bry sig om kunderna


Tänk efter - Har du någonsin känt dig osäker efter ett köp? Har du känt känslan i magen. Det gnager och du känner att du kanske gjort ett misstag.
Betalade du för mycket?
Skulle du tagit den blå istället för den röda?

Ibland behöver dina kunder verkligen ditt stöd. Ger du dem det redan innan de oroar sig? Det bästa sättet att göra det är att få kunden att förstå att du är hans/hennes bästa vän. Du måste visa dem att du inte kommer att vara en krånglig typ om de ångrar sig. Det är här försäljningen börjar.

Ditt jobb är att kunna varje aspekt om dina, dina konkurrenters produkter och om alla produkter som skulle kunna ersätta dina produkter. Du ska bli expert. Och när du väl kan allt om din produkts fördelar ställda mot konkurrenternas produkter så kommer något magiskt att hända.

Du vet hur det var när du läste historia i skolan. Plötsligt såg du historiska perspektiv överallt. Samma sak gäller din produkt. Ju mer du vet om den, om liknande produkter, om konkurrerande produkter, om produkter som skulle kunna ersätta din, desto mer entusiasm kommer du att utstråla. Och det är just det dina kunder vill att du ska utstråla.

Du ska helt enkelt vara dina kunders expert på området. Du ska vara den de kan lägga sitt förtroendekapital hos. Om inte du tror på dina produkter, vem ska då göra det? Om DU har tvivel på din produkt eller inte behärskar den tillräckligt kommer du att föra över den osäkerheten på kunden. Du måste alltså först ställa dig frågan om du själv tror på det du säljer. Kan du svara ja på den frågan kommer den säkerheten att föras över på kunden automatiskt. Som du märker. Det är inte först och främst sälja du ska lära dig. Du ska lära dig att bli dina kunders bästa vän.

Och det spelar ingen roll vilka förutsättningar du har. Du kanske vill tjäna massor av pengar eller förverkliga dig själv. Du kan vara gammal eller ung, man eller kvinna, det spelar ingen roll. Det viktiga är att du har en glimt av besatthet i dina ögon. Det är den glimten som kommer få dig att lyckas som säljare. Så är det faktiskt. Säljande handlar nämligen till stor del om att vägra ge upp, att orka kämpa vidare hur många nej du än får.

Du måste helt enkelt bestämma dig för att lyckas för att kunna lyckas. Rädsla är alltid lätt ursäkt. Det är på grund av rädsla majoriteten av svenskarna tillbringar det mesta av sin vakna tid med att uppfylla någon annans dröm snarare än sin egen.

Så se dig själv i spegeln och plocka fram glöden. Det är där din framgång som säljare sitter.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se