Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Hur du får fler besökare till din sajt snabbare


Alla vill ha fler besökare till sajten, men för många stannar det vid just önskningar. Det är så synd tycker jag för det är lätt att skapa en sajt som fungerar som en säljare för ditt företag dygnet runt, året runt om du bara gör några speciella saker på sajten.

Ok, jag vet att du har massor att göra och jag hör suckarna Just därför ska du nu få en snabb plan som kommer att förändra dina sidor så att fler vill besöka dem. När du ser att det fungerar så är det min förhoppning att gnistan ska tändas riktigt ordentligt och att du blir en företagare som inte bara underhåller sajten - utan prioriterar det jobbet högt.

Är du med? Bra


Här kommer en femdagarsplan som kommer att dubbla besökarantalet snabbt


Dag 1. Viktigast av allt - analysera om sajten är värd att besöka. Är den det? Har du bra information? Är den lätt att hitta på? Är den aktuell? Är sajten riktad till din speciella målgrupp? Kommer kunderna att få hjälp på din sajt? Om inte - fixa! Och hinner du inte göra det på en dag - avsätt tid i nästa vecka för jobbet.

Dag 2. Se över din marknadsföringsplan för sajten (du har väl en sån plan?) En sajt blir aldrig klar och för att den ska fungera måste den följa med sin tid och vara snäll mot besökarna. Schemalägg tid för att pilla med sajtens innehåll över året.

Dag 3. Har du något lajbans på sajten? Det kan vara en pågående tävling eller något annat som gör att den känns rolig och aktuellt och som gör att du också får e-postadresser från besökarna så du kan få tillstånd att vara med i deras liv framöver. Ett tipsbrev eller nyhetsbrev gör samma jobb. Men tänk alltid på vad dina kunder vill ha när du gör det. Alldeles för många nyhetsbrev och annan internetkommunikation är självförhärligande och tråkig - oftast båda delar.

Dag 4. Planera för att ha med din webbadress på allt ditt material under året - men se också till att trycka ett skäl till varför man ska vilja gå dit under adressen. Det kan vara att man får särskilt bra tips där eller något annat som kan hjälpa dem som du vill ha som kunder.

Dag 5. Fundera över vad du kan lägga till på sajten som gör att medierna och andra får lust att rapportera om den eller länka till den. Var spektakulär, var omtvistad. Var kul. Var INTE feg. Hinner du inte lägga till fem smarta saker, så gör i alla fall en superduperartikel som berättar det viktigaste som de flesta av dina kunder alltid undrar över. Den artikeln kan du sedan använda som argument för att kunderna ska vilja besöka din sajt. Nästa gång du pratar med en kund eller någon som kanske kan bli kund kan du säga:
- Spännande att du frågar just det. På vår sajt kan du läsa en utförlig artikel om hur du ska tänka för att lösa problemet.


Gör det här nu - avsätt tid till det så får du se att det fungerar

Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.

"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se