I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Hur du får fler besökare till din sajt snabbare


Sveriges populäraste tipsbrev om att göra affärer på nätet
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)


Alla vill ha fler besökare till sajten, men för många stannar det vid just önskningar. Det är så synd tycker jag för det är lätt att skapa en sajt som fungerar som en säljare för ditt företag dygnet runt, året runt om du bara gör några speciella saker på sajten.


Ok, jag vet att du har massor att göra och jag hör suckarna Just därför ska du nu få en snabb plan som kommer att förändra dina sidor så att fler vill besöka dem. När du ser att det fungerar så är det min förhoppning att gnistan ska tändas riktigt ordentligt och att du blir en företagare som inte bara underhåller sajten - utan prioriterar det jobbet högt.

Är du med? Bra


Här kommer en femdagarsplan som kommer att dubbla besökarantalet snabbt


Dag 1. Viktigast av allt - analysera om sajten är värd att besöka. Är den det? Har du bra information? Är den lätt att hitta på? Är den aktuell? Är sajten riktad till din speciella målgrupp? Kommer kunderna att få hjälp på din sajt? Om inte - fixa! Och hinner du inte göra det på en dag - avsätt tid i nästa vecka för jobbet.

Dag 2. Se över din marknadsföringsplan för sajten (du har väl en sån plan?) En sajt blir aldrig klar och för att den ska fungera måste den följa med sin tid och vara snäll mot besökarna. Schemalägg tid för att pilla med sajtens innehåll över året.

Dag 3. Har du något lajbans på sajten? Det kan vara en pågående tävling eller något annat som gör att den känns rolig och aktuellt och som gör att du också får e-postadresser från besökarna så du kan få tillstånd att vara med i deras liv framöver. Ett tipsbrev eller nyhetsbrev gör samma jobb. Men tänk alltid på vad dina kunder vill ha när du gör det. Alldeles för många nyhetsbrev och annan internetkommunikation är självförhärligande och tråkig - oftast båda delar.

Dag 4. Planera för att ha med din webbadress på allt ditt material under året - men se också till att trycka ett skäl till varför man ska vilja gå dit under adressen. Det kan vara att man får särskilt bra tips där eller något annat som kan hjälpa dem som du vill ha som kunder.

Dag 5. Fundera över vad du kan lägga till på sajten som gör att medierna och andra får lust att rapportera om den eller länka till den. Var spektakulär, var omtvistad. Var kul. Var INTE feg. Hinner du inte lägga till fem smarta saker, så gör i alla fall en superduperartikel som berättar det viktigaste som de flesta av dina kunder alltid undrar över. Den artikeln kan du sedan använda som argument för att kunderna ska vilja besöka din sajt. Nästa gång du pratar med en kund eller någon som kanske kan bli kund kan du säga:
- Spännande att du frågar just det. På vår sajt kan du läsa en utförlig artikel om hur du ska tänka för att lösa problemet.


Gör det här nu - avsätt tid till det så får du se att det fungerar

Så blir du etta på Google - bevisat

Google ♥ Dig

"Vilken fantastisk bok du skrivit. Jag håller på att läsa Google ♥ dig och har bara kommit halvvägs än så länge. Vilken skatt jag håller i. Är så tacksam att du skriver böcker åt oss små och stora företag. Jag blir så inspirerad att ta tag i min webbsida. Önskar jag kunde uttrycka mer i ord hur glad jag är över det värdefulla innehåll som du levererar. Har haft så mycket glädje över alla böcker du skrivit."
Frida, Pärlverkstan

"Boken ger svar på många svåra frågor som jag inte ens visste fanns när det gäller hur nuvarande Google fungerar, vad jag kan (och kanske måste) tänka på när det gäller sökmotoroptimering och hur en hemsida behöver byggas upp för att vara ”någon” i Googles värld. Google blir smartare och "mänskligare", och då måste hemsideinnehållet följa med och matcha detta om min hemsida ska komma med högt uppe i sökresultaten. Har jag nu lärt mig. Jag har läst över 20 böcker från redaktionen.se, och med utgångspunkt från sitt smala perspektiv är nog den här den bästa, när den förklarar en svårbegriplig och föränderlig SEO-verklighet. Tack Stefan!"
Lollo Vestlund

"Som vanligt får man en smäll i ansiktet när man läser era böcker. Jaha, tänker man först, måste jag verkligen. Och sedan händer något magiskt: Man fattar! Och man gör. Och man får resultat. Ännu en fantastisk bok från er. Jag bugar mig."
Elisabeth Karlgren, Stockholm

"Så mycket för så lite pengar. Otroligt. När man först kommer över sitt eget motstånd för förändring så känner man sig plötsligt som kungen av Google. Jag jobbar nu intensivt med att göra de enklaste sakerna först och kommer snart att ge mig på det som tar lite längre tid (att skaffa authorship till exempel). Tack för en superbok."
Lennart i Skövde

"Jag kände mig tvingad att köpa den här boken eftersom man måste hänga med, fast jag egentligen inte ville. Det går ju redan bra. Jag är glad att jag köpte den och fascinerad över att inte medierna skrivit något om den här stora omställningen. Allt har förändrats. Och jag ska med."
Peter T, IT-chef

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


Artikeln är skyddad med Google authorship






Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.

Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.

Kolla här om brevet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan:




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.