Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om hur du säljer på internet

Det absolut bästa (och enda) sätt som finns att bygga en framgångsrik sajt!


Alla framgångsrika sajter har en sak gemensamt - de är byggda för att få oss besökare att göra en speciell sak när vi kommer dit. Vad den speciella saken är varierar men den finns där som ett genomgående tema, var så säker.

Låt oss kalla det MMB - Mål Med Besöket.

Enkelt uttryckt: Vad är det du vill att en besökare ska göra på din sajt innan han/hon lämnar den?

Och här är det smarta
Om du bygger hela din sajt kring tankarna på vad du vill att besökaren ska göra så kommer han/hon att göra det mycket oftare.
Det låter självklart, men om du tittar på din egen sajt - kan du då ärligt säga att allt är byggt efter ett enda supertydligt syfte? Inte många kan säga det.

Idén med att tänka på MMB är att samtidigt som du besvarar besökarens fråga "Vad kan du göra för mig? också hjälpa besökaren vidare mot vad du vill att han/hon ska göra. Och det är bra för båda parter.

De riktigt framgångsrika sajterna har dessutom två, eller i en del fall, tre MMB i prioriteringsordning:

Till exempel:
MMB 1 - De vill att du ska köpa något eller fylla i ett formulär för att de ska ta kontakt med dig.
...Men om du inte vill det så:
MMB 2 - De vill att du ska börja prenumerera på deras nyhetsbrev.
...Och om du inte vill det:
MMB 3 - De vill att du ska lägga deras sajt bland dina favoriter.

Nu är det din tur
De här frågorna hjälper dig att komma fram till vilka MMB du ska ha för din sajt:
  • Vad vill jag att mina besökare ska göra på sajten - vilket är målet?
  • Hur kan min MMB hjälpa besökarna att nå sina mål?
  • Hur kan jag mäta effektiviteten med min MMB?
  • Hur kan jag förbättra min MMB för att få bättre resultat?


  • När du svarat på frågorna är det antagligen dags att skriva nytt, skriva om, bygga nytt och bygga om på sajten så att allt innehåll stödjer dina MMB. Du kanske behöver lägga ett kontaktformulär på varje sida eller att länkar till ditt nyhetsbrev finns synligare på hela sajten - allt beror på ditt syfte med sajten.

    Och allt det här handlar såklart inte om att försöka lura dina besökare att göra saker, utan att hjälpa oss att nå våra mål samtidigt som du når dina egna.

    Gör om, fixa, få det att hända - NU

    Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

    Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.

    "Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
    Bernt Johansson, Solna

    Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
    (Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se