I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Tips om effektivare besöksbokning


Sveriges populäraste tipsbrev för dig som vill sälja mer, mycket mer
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)


Har du också funderat över det här med att anlita ett externt företag som sköter besöksbokningen och de kalla samtalen för din räkning?

Det kan vara smart. Idag finns det proffs på allt och besöksbokarföretagen är ofta väldigt mycket duktigare än du på att få resultat. Det finns goda skäl att överväga det här för att skapa snabbare tillväxt.


Här är 7 skäl till varför du ska anlita professionella mötesbokare

1. Ett besöksbokarföretag kommer med störst sannolikhet att ge dig fler kontakter att bearbeta än du kan skaffa själv.

2. De är effektivare än du är. Om en mötesbokare hinner med 30 samtal i timmen kanske du hinner med 15. Dessutom förlorar du modet snabbare än de gör och du kanske inte fortsätter efter 29 nej i rad i örat. Du har så mycket känslor investerade i det du säljer. Mötesbokarna är kallare.
Dina anställda säljare hatar antagligen att ringa kalla samtal och gör nästan allt för att undvika dem.

3. Produktiviteten ökar betydligt när ni hela tiden får leveranser av nya inbokade möten.

4. Det är mycket lättare att hantera säljarna när besöksbokningen ligger utanför ditt företag. En sak mindre att utvärdera och jobba med.

5. Besöksbokarföretaget ger dig värden att mäta så du har kontroll hela tiden och kan effektivisera hela säljorganisationen.

6. Besöksbokarföretag kan samla in värdefull information om ditt varumärke och position - det du aldrig har tid med.

7. Besöksbokarföretag kan också vara värdefulla att använda för kundundersökningar eller när du ska lansera eller provsälja en ny produkt.

8. Det kan kännas skönt att det inte bara är du och dina säljare som hjälper till att ta företaget framåt. Allt beror inte bara på er.


Fundera på saken :-)


Så får du ditt företag att växa snabbare

54 steg som får ditt företag att växa med raketfart

”Jag läser boken om och om igen. Inte nog med att man blir inspirerad att kämpa vidare, man kommer på så mycket nya saker man kan göra för att förbättra företaget. Jag har blivit mer strukturerad och seriös med företaget. Jag får nog ta och skälla lite på dig då boken har gjort att jag har svårt för att inte "ta med företaget hem" längre. Innan har man kunnat åka iväg och träna på gymmet och släppt alla tankar men t.o.m. där funderar man på företaget. Jag kollar mailen och webbshoppen stup i kvarten. Jag brinner, tack vare din bok, mer för företaget men jag har samtidigt svårt att släppa arbetet hemma.”
Anders, AstroTech

”Samtidigt som boken är humoristisk så får man konkreta tips och råd om olika situationer som man inte har tagit tag i eller saker som garanterat kommer att dyka upp framöver och som man då kan förbereda sig på. Har läst boken ett flertal gånger och varje gång så kommer jag på saker som jag borde ha gjort. Boken fungerar som en coach eller mentor och ger nya synvinklar på problem man stöter på. Tankegångarna runt prissättning gjorde att jag fick en annan syn på vad det är man säljer och att det inte är priset som avgör utan det är värdet i tjänsten eller produkten man säljer. Genom rätt prissättning så undviker man de kunder som man ändå inte vill sälja till. Den här boken är lika bra som de andra jag har införskaffat och jag har rekommenderat den till andra företagare.”
Jan Alexandersson, MALEX

"Boken gav mig ovärderliga tips i hur man får företaget att växa snabbare! Jag har ändrat min strategi och kan nu fokusera på det som verkligen ger resultat. Jag rekommenderar boken till alla som äger ett företag, stort som litet."
Patrik Remann

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


Artikeln är skyddad med Google authorship






Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Säljtipset här: