I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Hur du får en nyhet att alltid vara aktuell


Aktuella och smarta tips om hur du kan jobba bättre med PR
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)

En nyhet om ditt företag i en tidning är gammal dagen efter men den kan jobba som marknadsföring för dig i åratal.


Här är fem tips:

1. Lägg en länk till artikeln på din egen sajt. Vi är alla upptagna och kan ha missat artikeln. Dessutom gör du den tillgänglig för andra journalister som ser att ditt företag är värt att rapportera om för andra. Du berättar förstås om det för kunder och andra intressenter också.

2. Ha med citat eller beställ särtryck av artiklar till ditt eget tryckta marknadsföringsmaterial. Det imponerar på dina nuvarande kunder och på kunder du vill ha.

3. Restauranger är bra på att rama in pressklipp och tester där de är med. Varför gör så få andra det? Du kan ha en hel vägg på företaget med pressklipp som kunder och andra får se.
Köp dyra ramar för den värdefulla informationen.

4. Köp många exemplar av tidningen och använd som intresseväckare tillsammans med säljbrevet/varuprovet när du ska fånga en stor kund.

5. Visa hur glad du blivit över uppmärksamheten genom att berätta om det för kunderna och ge dem rabatt på något särskilt eller något extra på köpet för att "XX-tidningen skrev att...."

Vill du bli expert på PR snabbt?

Läs mer i PR-handboken

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


Artikeln är skyddad med Google authorship






Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet PR-tipset här:

Vill du bli expert på PR?
Brevet visar hur du skapar bättre relationer med omvärlden och gör ditt PR-arbete effektivare.

PR-tipset har 4 600 läsare och kom igång 2007.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med böcker om marknadsföring från Bokförlaget Redaktionen.

Här läser du exempel på PR-tipset.

Fyll i din e-postadress i rutan:




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.