Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

Tips om att skapa referensaffärer


Du tycker att det du levererar är bäst men hur ska du få kunderna att tycka det också?

Ett av de bästa sätten att sälja något är att någon som inte tjänar pengar på att gilla en produkt, säger att den är bra.

Kunderna vill ha bevis på att det du säljer är bra. De vill inte vara ensamma om att köpa den. Det är därför du ska samla på kundutlåtanden om det du säljer.

Ett av de bästa exempel jag har på det är min egen bok Gerillaföretagaren som jag får brev varje vecka från nöjda läsare om. Jag har såklart samlat alla utlåtanden på en sida. Du kan titta på hur det ser ut på http://www.redaktionen-se.se/kundrecen_gerilla.html
Där säger 89 läsare vad de tycker om boken och hjälper till att visa varför man ska läsa den som småföretagare.


Du kan göra samma sak. Så här:

1. Ta fram en lista över alla dina kunder.
2. Gör en egen rankinglista över de situationer där du löst ett problem och ta fram de 10 (eller 100) bästa.
3. Kontakta kunderna och prata med dem om projektet eller produkten du sålde och hur det gick och fråga om de kan tänka sig att skriva ett utlåtande om hur det du levererat har hjälpt dem
4. Tacka för hjälpen genom att säga att de får något för besväret (trisslott kanske)
5. Frestas inte att gå i amatörfällan och hitta på något i stil med ” Fantastisk service – vi har hittat vår framtida leverantör av X, Sture i Jönköping”. Ingen går på sånt. Du måste ha riktiga referenser på riktiga företag.
6. Gör klart för din referensperson att du kommer använda utlåtandet i din marknadsföring, på hemsidan och kanske i annonser. Nöjda kunder brukar inte ha problem med sånt.

Sedan är det bara att lägga in dina kundutlåtanden på hemsidan, i annonser, i din broschyr och överallt där dina framtida kunder kan se dem.

Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.

"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se