I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Ordlista - Affärsidé

Din affärsidé är det du har bestämt att ditt företag ska syssla med. Det är ganska vanligt att man börjar med en specifik idé och låter den förändras över tiden eftersom man snart märker vad man kan bidra med bäst och vad marknaden vill ha. En affärsidé kan kännas jättekul, smart och bra från början, men om marknaden inte vill betala för den så blir den värdelös som affärsidé – så enkelt är det.

Läsarnas stora favorit

Affärsidéer för dig - 150 idéer för dig som vill lämna hamsterhjulet

"Det sägs att bra affärsidéer inte växer på träd. Men det gör de - nästan. Nu finns nämligen en svenska bok fylld av smarta idéer för dig som vill starta eget. Vem vet,... det kanske blir den viktigaste bok du läst."
Tidningen Amelia

"Bokens språk är enkelt och lyckas med konststycket att faktiskt inspirera. När man läser alla goda idéer om hur man kan finansiera, marknadsföra och genomföra dem så börjar det pirra av entreprenörsanda i kroppen."
skolporten.com

"Läs Stefan Ekbergs fantastiska bok. Detta är boken som kan förverkliga dina drömmar om en egen verksamhet."
torget.se

"Det är affärsideér som faktiskt fungerar".
Slitz

"Matnyttiga tips."
Tidningen Journalisten

"De flesta ideérna i boken är enkla, billiga och kräver inga stora investeringar."
Affärstidningen Dolly

"Uppslagen på sätt att tjäna pengar är många i boken."
Nytt jobb

"Stefan Ekberg har gjort vad ingen annan svensk åstadkommit före honom."
Näringsliv Svealand

"Positiv och inspirerande och även om du redan har en idé så är boken användbar."
Medborgaren

"Boken som ger dig idéerna."
Microsoft smallbiz

"Bästa boken till dig - eller vännen som mist jobbet eller dig som bara har tröttnat på hamsterhjulet. Stefan Ekberg överöser läsaren med tips, det är bara att välja det område som är verkar roligast och sätta igång."
Stockholms Näring - Företagarnas tidning

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


Artikeln är skyddad med Google authorship






Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?


<< Tillbaka till ordlistan