I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon
Grattis!
Den här boken ingår i vår kampanj med bonusböcker. Om du beställer den här boken idag så kommer du att få välja en bonusbok ur vårt sortiment innan du checkar ut i kassan

Allt du måste veta om säljande hemsidor



Lägg varan i kundvagnen
Författare:
Stefan Ekberg
396 kr
Frakten kostar bara 39 kronor inom Sverige, hur många böcker du än beställer! Alla beställningar över 800 kronor skickas fraktfritt.

Läs vad andra tycker längre ner på sidan

28 steg till en säljande hemsida

Det här är boken för dig som vill ha ett konkret redskap för att bygga en ny eller göra om en sajt som redan finns. Boken ger dig hela resan från att besökaren kommer till att köp görs. Du får lära dig exakt hur du ska göra under den resan, hur sajten kan jobba som din allra bästa säljare.

Du behöver inga förkunskaper. Boken är skriven för dig som vill sälja mer eller dra in fler kunder, inte för att du tekniskt ska kunna bygga en sajt

Läs gärna längre ner vad andra tycker om boken.


Det här är en del av vad du får lära dig:

Besökaren
Hur du får rätt besökare till din webbplats
Hur du gör din sida mer användbar för besökarna
Hur du får en besökare att bli en kund
Hur du känner igen de tre olika typerna av besökare
Hur du får besökaren att svara på dina frågor
Hur du får besökaren att agera på dina sidor
Hur du får besökaren att komma tillbaka
Hur du enklast visar besökarna att det går att lita på dig

Säljprocessen
Konkreta säljtips som ökar försäljningen direkt
Förstå hur ett köp på nätet går till och gör din sida därefter
Hur du får besökaren ända fram till kassan
Hur du påverkar dina besökare ärligt och bra
Hur du gör det enkelt för dina besökare att beställa
Hur du får besökarna att interagera med dig
Hur du använder speciella kundmagneter och vilka de är

Hur du skapar samarbeten med andra
Hur du får andra att länka till din sida
Hur du enkelt avgör om någon på andra sidan en webbplats är seriös
Hur du skaffar återförsäljare på nätet
Hur du gör din sida så att andra vill länka till den
Hur du skapar intäkter genom samarbeten

Din sida
Hur du hittar en vinnande nisch
Allt vad du måste tänka på om du anlitar en webbdesigner
Frågorna du ska ställa till webbdesigners för att avgöra om de är seriösa
Hur du väljer webbhotell - krav du har rätt att ställa
Allt om hur din sida ska se ut för att sälja

Marknadsför din webbplats på internet
Hur du gör så att din sida räknas av sökmotorerna
Allt om sökmotorregistrering och sökmotorpositionering
Allt du behöver veta om metataggar utan fikonspråk
Varför det är farligt att anlita gratistjänsterna
Hur du matar sökmotorer och kataloger med godis
Frågorna du ska ställa till webbkonsulter innan du anlitar dem
Hur du marknadsför din sida med e-post utan att spamma

Marknadsföring av din webbplats offline
Hur du gör en sida som media vill rapportera om
Hur du skapar ett innehåll som du kan göra reklam om
Hur du lanserar sidan och får uppmärksamhet
Hur du enkelt får människor att vilja besöka din sida

Att skriva på nätet
Hur du skapar texter som blir lästa
Hur du skapar texter som säljer
Hur du gör ett nyhetsbrev som är bra för kunderna
Hur du kommunicerar bäst via e-post
Hur du väljer tonfall efter målgrupp
Hur du skapar säljande texter även om du hatar att skriva
Hur du undviker misstagen som gör att besökarna tröttnar
Hur du skapar en sida som besökare stannar på i tio minuter

Information
Hur du kan använda statistik för att sälja mer
Hur du använder tekniska hjälpmedel som ökar försäljningen
Hur du gör din webbplats till en resurs för dina anställda
Hur du gör undersökningar som besökarna vill vara med i
Hur du gör tävlingar som ökar dina vinster
...Och mer

Kort sagt: Hur du får din sida att sälja dygnet runt, alla årets dagar.

Om författaren: Stefan Ekberg har skrivit ett trettiotal böcker om företagande och personlig utveckling.

OBS - Vi levererar snabbt - oftast har du din bok inom två dagar.

Så här tycker läsarna:

"Jag satt och nickade instämmande och imponerades av att ditt sätt att förklara, det är så bra och enkelt skrivet. Mycket nytt lärde jag mig också såklart - t ex om webbhotell, domännamn, registrering med mera. Ska fortsätta läsa mer i bl a avsnitten " hur ska du ta betalt", "marknadsföring. Kanonbok!"
Marika Axensjö, Axensjös Webbverkstad

"Boken har lärt oss att bli "giftiga" på nätet och jag använder den flera ggr i månaden fortfarande. Gör man som det är skrivet, då lyckas man. Jag vet!"
Svante Schultz, Z-Reklam

"Boken ger grundläggande och mycket pedagogiskt beskrivna kunskaper i hur man bygger upp en bra hemsida."
Holger Wästlund, Stocksunds Arkitekt-Bygg HB

"Fantastisk bok med mycket matnyttiga tips. Har svårt att sluta läsa boken. Jobbar parallellt med att förbättra hemsida och finns ju hur mycket som helst att göra. Men bättre blir det och har redan märkt att kunderna stannar lite längre än innan."
Fredrik Albien, Färjestadens cykelaffär

"Jag fick din bok "säljande hemsidor" av min flickvän i födelsedags- present. Har aldrig direkt varit intresserad av litteratur, Men du har ändrat på de tråkiga fördomarna jag har haft av alla "formella" författare. Mycket bra inlevelse och exempel i boken, Jag är väldigt nöjd! Det jag ser som det absolut nödvändigaste är funktionerna och enkelheten."
Tom Karlsson, Webbdesigner

"Först och främst vill jag tacka för dina böcker - de är super. Underhållande, späckade med kunskap utan rundsnack samtidigt som man får känslan av att man sitter och snackar med bästa kompisen.
Så tack igen."
Annika Helsing

"Jag har just fått en bok som jag beställt - Säljande hemsidor och jag vill bara säga att jag är sååååååååååååå nöjd... det är riktigt roligt att läsa i den. Jag skrattar riktigt gott ibland .... Du vattnar mitt självförtroende och jag lär mej nya saker.......wow Jag älskar att lära mej vettiga och bra grejor inte en massa orderier, nä det skall vara mustigt... och det tycker jag det är. Tack så mycket.... denna bok är en tillgång för världen."
Marinette Petersson, Altavision

"Köpte din bok för ett tag sedan (om säljande hemsidor). Hoppades att det inte skulle vara helt bortkastade pengar...Blev positivt överraskad - hur ofta blir man det? Gillar din stil - enkel och okomplicerad och rakt på sak..."
Josef Svalander, Svalander Konsult AB

"Det borde finnas en Stefan Ekberg-bok på varje svenskt företag. Böckerna är proppfyllda med godis för marknadsförare och beslutsfattare. Till och med en skribent- och reklamräv som jag, har stor nytta av innehållet. När får vi se böckerna i internationell upplaga? Keep up the good work!"
Jack Hansen, copywriterbyrån Satellit

"Boken har en plats i bokhyllan hos alla som driver eller funderar på att starta en webbplats...Innehållet i boken lär inte hjälpa ditt företag att bli en vinnare på nätet, men om du följer tipsen i boken avancerar du betydligt."
DATORMAGAZIN

"Liksom tidigare böcker, exempelvis Gerillaföretagaren är boken fullspäckad med tips och checklistor. Dessutom finns, förutom själva checklistorna, en sammanfattning, innehållande ett 100-tal strategiska frågor som ger läsaren en möjlighet att på egen hand skapa en bild av hur långt det egna företaget kommit. Bara mängden information och den enkla, lättlästa formen gör att alla kan hitta något nytt i boken.
Bokens praktiska fokus gör den lämplig för alla som arbetar strategiskt med affärsmodeller på webben, men även småföretagare och privatpersoner som funderar på att starta en egen webbaserad tjänst."
Computer Sweden

"...ett nyttigt komplement fill nödvändig teknik- och formgivningslitteratur. De som ska anlita en webbdesigner och är helt oerfarna på området kan ha nytta av Ekbergs listor med frågor att ställa och punkter att tänka på."
Nätverk & Kommunikation

"Det är en mycket innehållsrik och nyttig handbok som hjälper småföretagare att sälja, marknadsföra och informera med hjälp av nätet"
DU&CO

"Den här boken är bra, mycket bra till och med. . Målgruppen är småföretagare som vill bygga sig en egen hemsida för företaget. Vad ska han/hon tänka på? Vilka fällor ska han/ hon undvika? Boken fullkomligt myllrar av tips - 366 hela sidor. Stefan Ekberg sitter på en gedigen kunskap i ämnet. Eftersom jag samtidigt som jag läste den här boken varit i full gång med Linema Produktions bokhandel, kunde många av tipsen komma till användning i praktiken också. Vill du veta mer om hur du marknadsför din hemsida när den väl är klar med den, hittar du säkerligen något som passar just dig i den här boken."
Språk & Känsla

”Den gav mig en klar inblick om vilket som var viktigt att tänka på när man strukturerar hemsidan. Detta med referenser är ju helrätt!! Det är klart att potentiella kunder vill veta vad andra tyckt!”
Stefan Holm, Dynamisk Utveckling AB

”Boken har svar på de flesta frågor som kan tänkas uppkomma då man skall ge sig ut på nätet. Min lilla kom-ihåg-lapp”
0303-10700.se

”Kundservice, grunder i SEO, egentligen allt som finns beskrivet! Den skall läsas då och då, men läsare; sätt tipsen i praktik!”
COMPENSATA AB

”Massor av info som vi inte hade en aning om. Bara en uppgift är värd många gånger mer en bokens kostnad.”
Silver Box AB

”Enormt innehållsrik, väl strukturerad och mycket peppande !!!
Den satte bla. igång nätbutiken och nyhetsbreven + gjorde mig väldigt hungrig!”
Pia Haxner, pureskin








Beställ antal: