Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Testa dig själv

Hur bra är du på att driva kunderna till vansinne?

Kunder - är det besvärliga typer eller fantastiska människor? I det här testet kan du se hur de uppfattar dig.
Har du hittat på några nya kreativa avgifter den här veckan?

Ja, vi har infört IT-tillägg och heltillägg

Nej vi har bara de tråkiga gamla expeditionsavgifterna och helgtilläggen än så länge

Tyvärr, vi har inga dolda avgifter för kunderna
Hur härligt svår är du att få tag i?

Jag försöker att alltid meddela växeln när jag är borta eller så ser jag till att bli nådd på andra sätt. Jag ringer tillbaka på särskilda tider varje dag för att vara effektiv,om det inte är panik - då löser jag det direkt

Jag är nästan alltid på sammanträde och växeln får aldrig veta något.

Jag har tagit det hela ett steg längre. Jag meddelar naturligtvis växeln att jag är tillbaka till 12 så kunderna som ringer på förmiddagen tror att jag kommer vara det men jag kilar iväg fem i tolv så jag slipper höra kundernas eviga gnäll. Vad tror de att jag är här för – för dem eller vad?
Hur uppfostrar du kunderna i att förstå din verklighet?

Jag uppfostrar inte kunderna eftersom jag vet att de inte gillar det.

Eftersom jag är bäst på det här så lär jag kunderna det.

Jag blir familjär och talar om för dem att de inte greppar läget och att det de vanligtvis frågare efter är helt omodernt
Hur bra är du på att ljuga för kunderna?

1. Jag är en stjärna på att ljuga och gör det med finess. Jag brukar normalt växla mellan att säga att det som inträffat är utanför min kontroll till att göra mer slingrande halvlögner och skylla på någon hos kunden

Ibland kommer en lögn för att rädda mitt skinn

Jag ljuger sällan och inte om viktiga saker.
Använder du det finstilta till din fördel?

Varje gång en kund har en fråga hänvisar jag till det finstilta. De ska inte tro att de får något gratis för att de är kunder. Vår grundregel är att debitera hårt när kunden inte har något annat val – vi måste väl också tjäna pengar. Det här är ingen social inrättning

Vi lutar oss gärna på Policies och finstilt när kunderna gnäller

Finstilt? Kalla oss gärna naiva men vi vet att 99 % av alla människor har ärliga syften så vi krånglar aldrig med kunder
Vilken är din relation till ordet Policy?

Vet inte vad det betyder men det är bra att hålla fram i trängda lägen: Vi levererar aldrig i tid på torsdagar – det är en policy vi har.

"Vi har som Policy". Vi kör det gamla tricket när vi måste.

Policy är ett ord för fegisar som inte vågar låta personalen ta egna beslut
Hur självförhärligande är du?

Vi pratar om oss själva hela tiden - det är ju kunderna som hör av sig och om det inte är det så är det ju vi som hör av oss och då måste vi ju lägga fokus på oss. Vi är bäst helt enkelt. Och vi är samtidigt ödmjuka.

Det där är en svår fråga. Vi vet att vi ska fokusera på kundernas behov och så där...för det var väl det ni menar. Kunden först, brukar vi säga och det är vi stolta över.

Allt vårt marknadsföringsmaterial och våra säljinsatser är direkt fokuserade på mottagaren och vad han/hon vill ha. Om vi lyssnar väl så hittar vi snart en lucka där vi får plats.
Vilka slags relationer har du med kunderna?

Jag hör av mig jämt – särskilt om kunderna är snygga.

Jag hör av mig ibland när jag vet att det kan vankas nya beställningar

Jag har ett nyhetsbrev med relevant och värdefull information om branschen och jag ringer kunderna emellanåt för att höra hur det går och vad de planerar i framtiden och lyssnar efter var jag kan komma in utan att direkt prata om det.

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se