I din kundvagn:
Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Våra författare


Stefan Ekberg... Doris Dahlin...
…startade Redaktionen år 1997 och har skrivit Gerillaföretagaren, Allt du måste veta om säljande hemsidor, Rivstart, Konsten att sälja även om du hatar det, 1000 tips om att sälja mer i din butik 169 superenkla saker som tar din sajt till toppen hos sökmotorerna och Juniorföretagaren. Har skrivit romaner, TV-serier och är aktiv som journalist och anlitad som rådgivare i marknadsföringsfrågor i bland annat Du & Datorn, Byggindustrin i fackpress, på Internet och hos många stora och små företag.




...är flitigt anlitad och mycket omtyckt kursledare och coach. Doris har under mer än femton års tid utbildat chefer på alla nivåer, i ledarskap och i utvecklingssamtal. Doris har skrivit böckerna:
100 sidor om hur du gör utvecklingssamtalen till något att se fram emot och den här populära boken om projektledning








Krister Maxe... Jack Hansen...
...har skrivit framgångsrika säljbrev åt: IKEA, Statoil, Kodak, Svenska Spel, SAS, SWEDMA, Naturapoteket och många andra. För att du ska bli bättre på att skriva säljbrev har han skrivit boken 100 sidor om att skriva säljbrev som träffar rakt i hjärtat.







…är copywriter som bl.a arbetat hos Otto Stockholm, BBDO och Satellit. Han är utbildad journalist och har även jobbat som projektledare och lärare. Under åren 2000-2003 deltog över 300 personer i Jack Hansens uppmärksammade grundkurs i copywriting. Idag jobbar många av eleverna på heltid med skrivande.
Jack har skrivit böckerna Konsten att skriva så dina kunder vill köpa och 100 sidor om att starta, driva och marknadsföra en butik på nätet






Carola Forssell... Uno Lingmark...
...har stor erfarenhet av att lära ut försäljning till ovana, ofrivilliga, omedvetna eller motvilliga säljare. Det vill säga alla som möter kund men inte har "säljare" som titel. Carola är flitigt anlitad som utbildare och föreläsare inom försäljning för specialister, experter, entreprenörer, konsulter och tekniker. 100 sidor för dig som hellre käkar taggtråd än kontaktar kunder, är hennes första bok.




...har varit verksam inom telefonförsäljning sedan 1968 och har sedan dess givit ut ett flertal böcker inom telemarketing och telefonförsäljning parallellt med konsultverksamhet inom området. Uno har skrivit boken
100 sidor om hur du blir världens bästa telefonförsäljare som nu också kommit som ljudbok








Lasse Wessman... Gunilla Etsare...
...har en bakgrund som marknadsekonom, reklamman och en lång praktisk erfarenhet av att utveckla och leda säljare och deras ledare. Lasse har skrivit boken 100 sidor om hur du leder dina säljare till större framgångar.




...har personlig erfarenhet av både karriärsstopp och omotiverade fördelar och drivs av ilskan över alla möjligheter som går förlorade i jakten på likasinnade. Gunilla har skrivit boken 100 sidor om jämställdhet som affärsverktyg.







Rolf Laurelli... Paula Hammerskog...
...är affärspedagog och säljkonsult i Svenska Konsult-
huset, ständig sekreterare i Svenska Säljaka-
demin och senior advisor för Sälj & Marknadshögskolan. Han är också redaktör för Bonniers Ledar-
skapshandbok i Säljledning. Rolf har i åtta år varit förbundsordförande i Säljarnas Riksför-
bund och är författare till ett tjugotal böcker och många artiklar om försäljning.


...har specialiserat sig på att hjälpa företag och organisationer att förbereda sig för, och hantera, kriser. Hon anlitas ofta som föreläsare och kursledare inom ämnena krishantering, krisberedskap och mediarelationer. Paula har skrivit boken 100 sidor om effektiv krishantering i företag.









Kim Lehult... Stellan Löfving...
...är affärsutvecklare inom marknadsföring och försäljning och har skrivit boken 100 sidor om hur du kan marknadsföra ditt företag på internet.




...har skrivit boken 100 sidor om att få gratisreklam. Stellan är ekonomijournalist och startade sitt första företag som 20-åring och har de senaste tio åren arbetat som ekonomireporter, både för egna och andras publikationer.








Roberto Capotondi... Du...
…har skrivit Chefens bästa vän, Rekrytera själv och Elaka chefens goda råd och har mångårig erfarenhet i ledande befattningar på olika företag. Han har en teologie kandidat-examen och en filosofie magister-examen med inriktning på beteendevetenskap, pedagogik och etik.






Är du bäst i din bransch och har funderat på att skriva en bok om vad du kan? Hör av dig till oss! Läs mer här




Jeanette Gardner... Johann Zollitsch...
…är marknads-ekonom med direktmarknadsföring som specialitet och har skrivit boken Direktmarknadsföring. Hon är initiativtagare till det uppmärk-sammande nätverket Bizwoman.nu som idag samlar tusentals yrkesverksamma kvinnor och startades i maj 2000. Hon rankades själv bland de 50 intressantaste affärskvinnorna i Sverige i en enkät som gjordes bland Stockholms Kvinnliga Studenter 200

…har genom sitt arbete som manus-chef för TV-serien Vänner och Fiender infört ett dubbelt så snabbt sätt att skriva TV-serier i Sverige. Han har sedan dess arbetat som både författare, reklamfilms-producent och manuschef för ett flertal stora svenska och utländska TV-serier. Johann har skrivit böckerna Att leda kreatörer och Att skriva TV-manus







Fredrik Lundwall... Robert Cederholm...
...är art director och grafisk formgivare på designbyrån Andersson & Jourdan i Stockholm. Byrån äger och driver han tillsammans med Christophe Jourdan. Fredrik är utbildad inom design, reklam och varumärkesstrategi på bl a Berghs. Förutom att skapa bokomslag för Redaktionen så jobbar han med art direction, grafisk- och identitetsdesign för är bl a Nordea, KONE, V&S Group, Youth Skills Sweden, DKCO Advokatbyrå och Höganäshuset.

...är webbdesigner och driver företaget Eagleowl. Robert har 20 års erfarenhet av både mjukvaruprogrammering och datorstödd grafisk formgivning, men inriktar sig idag främst på utveckling av skräddarsydda speciallösningar för webben.
Han har också talanger för teckning och illustrationer, är väldigt vass på vissa mer nischade områden som klassisk "pixlad" datorgrafik och har även en grundläggande kompetens inom 3D-modellering.