Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

7 tips om att spara pengar i ditt företag


Den nya konjunkturen knackar på dörren. Hos en del företag har den redan klivit innanför men vi ska hålla den utanför.

Här får du sju snabba tips om hur du kan spara pengar i ditt företag

1. Titta närmare på dina administrativa kostnader. Leta efter saker som kan slås ihop. Leta efter kostnader som är onödiga och som bara hängt med för att ni inte behövt tänka på dem förut. Ta reda på vem som blandas in i saker som egentligen är onödigt (alla företag har den typen av problem som slösar tid och pengar).

2. Håll koll på den ekonomiska hälsan hos dina närmaste. Du är inte den enda som märker eller kommer att märka av nedgången. Dina kunder och leverantörer kan också komma att gå igenom hårda tider. Om du har några få kunder som står för den största delen av dina inkomster, måste du veta hur det går för dem. Samma sak med dina leverantörer. Du vill inte få ett telefonsamtal från någon av dem där de säger att de gått omkull.

3. Få fördelar av nya möjligheter. När en dörr stängs brukar en annan öppna sig. Det kanske är svårare att få folk att köpa i sämre tider, men när ekonomin blir sämre så sjunker också priserna på annat, som till exempel annonsutrymme. Kontakta de tidningar du alltid velat annonsera i och kolla hur läget är.


4. Intressera dig för och prioritera bygget av en pengareserv. Det kan låta lite förmätet så här i lågkonjunktur, men varje tusenlapp hjälper till så försök att hitta dem och få dem att föröka sig. Skälet är enkelt: företag går omkull av bara ett skäl – de får slut på pengar.

5. Se till att du vet vad du måste dra in för att klara dig. I lågkonjunktur är det lätt att bara jaga vidare efter varje beställning och aldrig riktigt bli nöjd. Om du vet vad du behöver dra in så har du en siffra att mäta dina ansträngningar mot och i alla fall ta ett djupt andetag och le en smula när du nått den siffran – innan du hastar vidare för att dra in mer pengar.

6. Tänk så här varje gång du ska betala för något eller funderar på att köpa något: På vilket sätt kommer den här kostnaden resultera i att vi tjänar mer pengar?

7. Skicka fakturor direkt när jobbet är gjort – vänta inte till du har din faktureringsdag. Varje dag är faktureringsdag.

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se