Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Akuthjälp

10 överraskande saker som dina kunder är oroliga över


Du sitter i ett kundmöte och fattar inte varför kunden aldrig bestämmer sig. Du har ju berättat allt! Du har ju nästan slagit knut på dig själv för att bevisa att du är rätt person - tycker du.

Ändå sitter hon där med ett nervöst leende och skruvar på sig. Vi tar oss lite snabbt in i hjärnan på din kund och ser vad som händer där:

10 Saker som din kund är orolig över:

1. Jag undrar om de verkligen kan förklara saker så jag förstår dem framöver
2. Har de verkligen lyssnat på mig eller vill de bara blåsa på med en vanlig standardlösning
3. Undrar vilka de jobbat för tidigare och vad de tycker
4. Undrar om de har en utbildning som är relevant just för att hjälpa oss
5. Undrar om de är objektiva så att de inte tjänar extra på att driva oss åt något särskilt håll
6. Undrar vem som kommer att utföra själva jobbet. Är det den trevliga kvinnan vi träffade eller
är det någon vi inte mött än och hur kommer det att gå?
7. Undrar hur vi kommer att kunna följa processen under resans gång
8. Undrar vad det kommer att kosta till slut
9. Undrar vad som händer om jag inte är nöjd
10. Undrar om den tid de lovar att det ska ta - verkligen kommer att hålla


Lycka till den här veckan och glöm inte att väva in svaren på de här frågorna i allt du gör.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se