Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om kundservice

10 smarta saker att säga till dina kunder


Kunder...

...Tänk om de kunde komma till dig av sig själva och allt bara flöt på så du kunde jobba med ditt.

Visst har du tänkt så?

Det har alla som har ett företag gjort. Jag med.

Jag kan till exempel bli frustrerad över att inte alla böcker vi tar fram säljer slut samma dag de kommer från tryckeriet. Som till exempel den senaste boken: 5-minutersmarknadsföraren

Min åsikt är att alla företagare som inte vill jobba ihjäl sig måste ha den boken. Men det är min åsikt.

Du är i samma situation. "Kunderna är tokiga som inte köper det jag säljer". Det är din åsikt.

Frågan är: Har du övertygat dem ordentligt? Det ska vi titta på idag. Du ska få tio saker du kan säga till kunderna som gör det oändligt mycket lättare för dig att sälja.


Här kommer de saker du ska säga till kunderna:

1. Berätta att du erbjuder gratis leverans. Det kommer att kosta dig lite pengar men det är sannolikt att du får fler kunder och därmed tjänar på det i alla fall. Det finns något magiskt med gratis leveranser som jag inte kan förklara mer än att det fungerar.

2. Säg åt dina kunder att du erbjuder ett lägre pris. Om du inte har råd med det kan du alltid jobba med tidsbegränsade kampanjer. Jag är inte normalt en vän av lägre priser men det kan skapa en grund att jobba vidare på när det är trögt. Ibland behöver man få in en fot.

3. Berätta för dina kunder att det du säljer ger snabbare resultat. Människor har mindre tålamod nuförtiden och vill ha snabba resultat.

4. Berätta om dina fantastiska garantier. Kunder gillar att bli säkra och dina garantier gör dem säkrare när de ser att du står bakom och tar ansvar för det du säljer.

5. Berätta hur länge ditt företag har funnits. Alla blir imponerade av företag som funnits lite längre. Att överleva länge som företag betyder att man gör något som fungerar.

6. Berätta vilka kunder du har nu. Nya kunder blir säkra på att köpa om de vet vilka andra som har gjort det. Om du inte har någon bra referens - gör ett gratisjobb till ett känt företag och skaffa referensen du behöver för att kunna sälja.

7. Berätta för dina kunder att det du säljer håller längre. Människor vill inte lägga ner mer pengar på att köpa ersättningsprodukter hela tiden.

8. Berätta för dina kunder hur lätt det är att använda det du säljer. Om du kan sälja något komplicerat och göra det enklare för kunderna att använda det än konkurrenterna kan, så kommer det att snart stå en lång kö av köpare med pengarna i handen och knacka på.

9. Berätta för kunderna att det du säljer är säkert. Det kanske är så med svenskarna att vi gillar säkerhet mer än andra nationaliteter och vaknar till när vi hör ordet. Säkerhet säljer.

10. Gör ett dokument där du talar om exakt vad som händer om något går fel med det du säljer. Skriv stort utan paragrafer och babbel och på rak svenska hur enkelt kunderna får det om något inte blir som de vill. Berätta för kunderna om det dokumentet så ofta du kan.


Gör du allt det här redan - grattis.

Provläs boken 1000 tips om att sälja mer i din butik❤️


I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.

"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB

Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se