Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

110 000 soloföretagare kan inte ha fel – känner du igen dig?


En soloföretagare är en person som valt att starta ett företag själv och som hellre samarbetar med andra företagare än tar på sig ansvar för anställda och förlorar friheten och självständigheten som soloföretagandet innebär. Det är kontentan av en undersökning jag just läst där soloföretagarens motiv, rädslor och drivkrafter undersöks närmare.

Typiska drag hos en soloföretagare

1. Har ett behov av personlig frihet där ensamföretagandet ger honom/henne en möjlighet att ha en unik livsstil.
2. Ser sig själv som entreprenör med en vision, en egen motor för handlingskraft och en passion att nå sina drömmars mål.
3. En lust att lyckas i hans/hennes speciella bransch.
4. Tror på sig själv och sin förmåga att ta sig fram inom sitt område.
5. Är bra på att lära sig nya saker och intresserad av att ta till sig nyheter.
6. Drivs av en lust att vara sig själv, snarare än att leka kontor.
7. Ligger ofta längst fram i sin bransch eftersom de kan röra sig snabbare än sina stora konkurrenter.
8. Pengar är bra men det kan finnas viktigare faktorer för att motivera ensamföretagare att starta eget idag. Att göra det man vill och brinner för är viktigare än pengar för många.


Vilka utmaningar ställs soloföretagaren inför

1. Att jobba sig genom den första kritiska tiden och inte frestas av att ge upp när självförtroendet sviker och pengarna sinar.
2. Att ha kunskaper, produkter och/eller tjänster som är efterfrågade av tillräckligt många och att veta hur man säljer och marknadsför dem.
3. Att förstå hur ett företag fungerar på alla plan.
4. Att klara av att skapa ett unikt erbjudande till kunderna som hjälper kunderna att köpa.
5. Att hitta ett sätt att gå från att släcka bränder till att ta kontroll över företagets processer.
6. Att lyckas bygga rätt samarbeten, kontaktnät och förstå att man inte behöver göra allt själv.
7. Att sätta mål för verksamheten – att förstå att man ytterst startar ett företag för kundernas skull, inte sin egen.

En viktig sak till!
Alla smarta företagare och säljare jagar konstant ny inspiration för att komma vidare. I nedanstående storsäljare som numera är en klassiker får du hela 345 smarta sätt att hitta nya kunder. Och det går fort att ta till sig innehållet och omvandla det till något praktiskt att göra. Läsarna älskar den här boken.

Läs den du också och börja hitta alla de där nya kunderna snabbare.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se