Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Akuthjälp

Säljbrevsakuten.



Har du ett brev som ska ut och du har kört fast - här kan du få hjälp.

Med de här tio tipsen kommer du en bra bit när du ska göra ditt säljbrev:

1. Har du rätt adresser till din målgrupp?
Adresser kan köpas från flera håll och med mycket snävt urval. PAR är ett exempel, Posten ett annat. Om du riktar dig till en bestämd yrkesgrupp, prata med branschförbundet och försök köpa adresser från dem. Det finns många sätt att få tag i adresser men det viktigaste är naturligtvis att du får tag i rätt adresser, inte att få tag i många.
Att leta efter och betala för rätt adressförteckning lönar sig alltid.
Frågan är enkel: Vilken är målgruppen för mitt erbjudande och var hittar jag adresser till dem?

2. Hur ser ditt erbjudande ut?
DU vet att ditt erbjudande är bra och att det går att lita på DIG, men det vet inte mottagaren. Du måste berätta det på ett tydligt sätt. Varför ska din mottagare köpa din produkt eller tjänst och framför allt - varför ska han/hon göra det just nu?
Det är ditt jobb att berätta vad som är så speciellt med ditt erbjudande. Det är ditt jobb att visa mottagaren hur ditt erbjudande skiljer sig från andras.
Du ska lyfta fram fördelarna med ditt erbjudande så att mottagaren kan se dem från sin sida.

3. Hur ser din förpackning och innehållet ut?
Vi får alla ta emot olika kreativa kuvert, askar, boxar osv. med saker som rasslar inuti och försändelser som kommer i roliga förpackningar. Är vi trötta på dem? Nej, vi är ju inte det.
I valet mellan 8 brev i dagens brevskörd väljer jag det knöliga kuvertet först. Jag vet att det är reklam men att det finns något roligt i också.

Med andra ord, ger jag det företaget en chans att bli lästa. Skapa chanser för ditt erbjudande genom att stoppa i något som gör kuvertet knöligt eller ser till att det sticker ut på något annat sätt.
Ett mycket bra sätt är att skriva adresser för hand. Det skapar en personlig känsla. Kuvertets jobb är att bli öppnat.
Se till så att det tilltalar mottagarens nyfikenhet så att det inte åker ner i papperskorgen tillsammans med den andra reklamen.

4. Hur är texten skriven?
  • Rubriken fångar läsaren. Tänk dig in i en situation där rubriken är det enda du får skriva, följt av ditt telefonnummer. Hur skulle den rubriken se ut för din produkt/ tjänst?
  • Ge kunden den första fördelen med ditt erbjudande rakt in i hjärtat.
  • Prata om kunden, inte om dig.
  • Räkna antalet "du", "er" och "era" i texten. De ska vara betydligt fler än orden "jag", "vi" och "våra".
  • Låt texten vila ett par dagar och läs den igen. Visst är den dålig? Det brukar vara så med text. Ett par dagars vila gör underverk för texter. Alla missar, otydligheter och slarvfel kommer plötsligt fram och kan justeras.
  • Låt en vän eller kollega läsa vad du skrivit. Om han/ hon säger: "Det är bra" så är det riktigt dåligt. Om han/ hon säger "Får man verkligen en guldpenna om man svarar inom 10 dagar" - då är det bra. Du måste få din testläsare att REAGERA på Innehållet, inte vara artig. Artig kommer nämligen inte din mottagare att vara.

  • Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




    Titta lite närmare på ditt företag
    ☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
    ☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
    ☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
    ☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
    ☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
    ☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
    ☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
    ☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
    ☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
    ☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

    Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
    ☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
    ☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
    ☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
    ☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
    ☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
    ☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
    ☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
    ☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
    ☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

    Lösningar på vanliga säljproblem
    ☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
    ☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
    ☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
    ☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
    ☑️ Aldrig mer säljskräck
    ☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
    ☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
    ☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
    ☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
    ☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
    ☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
    ☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
    ☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

    Det nya internet
    ☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
    ☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
    ☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
    ☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

    Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
    ☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
    ☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
    ☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
    ☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
    ☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
    ☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
    ☑️ Allianser - hur du skapar dem
    ☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

    Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


    5. Hur får mottagaren chansen att agera på ditt erbjudande?
    Hitta på alla möjliga varianter att svara på. Låt dem svara med kuponger, telefon, fax, brev, allt du kan komma på. Gör det lätt för mottagaren att svara. Helst skulle man bara behöva trycka på en liten knapp inne i kuvertet så var det klart - försök ligga så nära den lösningen som möjligt.

    6. Hur tänker du testa erbjudandet?
    Testa alltid dina erbjudanden på en mindre grupp mottagare. Skicka ut hundra brev med ett erbjudande och hundra med ett annat och se vilket erbjudande som drar bäst innan du satsar större.
    Det håller eventuella magsår på avstånd att ha en ungefärlig bild av vad som fungerar.

    7. Vad händer om ingen svarar - om ingen beställer?
    Gör en plan redan innan du skickat ut ditt brev så att du inte hamnar i fällan som heter dåligt självförtroende - ingen vill ha det jag säljer - det är inte så konstigt att ingen beställer eftersom jag är så dålig.
    Om resultatet av din kampanj är dåligt, se till att ha telefonnummer till en grupp av mottagarna och ring dem och fråga varför de inte svarat. Det kommer att ge dig vägledning om hur du ska förbättra nästa utskick.

    8. Vad har du för budget?
    Pengar är en viktig fråga för både innehåll, kampanj och uppföljning. Hur mycket pengar kan du lägga ner på din kampanj?
    Fördelen med adresserad direktreklam är att du inte behöver lägga ner mer än du har råd med.

    9. Hur mäter du resultatet?
    Se alltid till att du kan spåra vilket erbjudande som har skapat mest beställningar genom att koda kuponger eller göra mindre förändringar i olika erbjudanden.

    10. Hur svarar du på de 3 viktigaste frågorna mottagaren har?
    Det finns 3 viktiga frågor som mottagaren har - och det är det slutgiltiga testet av ditt brev innan du skickar det. Föreställ dig att din mottagare sitter med ditt brev vid kaffebordet tillsammans med dagens brevskörd. Han/hon letar faktiskt efter ett skäl till att slänga ditt brev och fortsätta med sitt liv.

    Så här tänker mottagaren av ditt brev:

  • Och vad är det med det? (Ditt jobb är att berätta något fantastiskt.)
  • Vem bryr sig? (Se till så att ditt meddelande är angeläget.)
  • Vad får jag? (Ge läsaren utdelning.)

  • Har du tänkt på en sak: De här tre frågorna kan du alltid använda som checklista när du vill påverka någon med text. Använd dem.

    SUPERERBJUDANDE JUST NU!

    Vår mest populära bok någonsin om att skriva säljande texter❤️
    (100 sidor om att skriva säljbrev som träffar rakt i hjärtat)


    "Denna bok är utan tvekan den bästa om man ska få något sålt överhuvudtaget med text. I vårt fall har vi använt boken för att skriva våra kunders säljbrev, som sedan följts upp med ett telefonsamtal. Det har ökat våra avslut med närmare 4%"
    Contact Center i Boxholm AB

    "Boken är bra för att den är lättläst, konkret och just att man blir inspirerad. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som inte är spontana idésprutor utan behöver lite hjälp på vägen."
    Maud Carlsson, FöreningsSparbanken

    "Säljbrevsboken har jag haft mycket användning av. Mycket bra tips och idéer. Jag rekommenderar den till alla som skriver säljbrev men som inte gör det så ofta."
    Jeanete Nilsson, ServeOffice AB

    "Lättläst och mycket informativ. Leveransen av boken fungerade perfekt, jag fick den direkt till mitt skrivbord 2 dagar efter beställningen. Tack för boken, den hjälpte mig när jag hade kört fast."
    Lars Ehrnlund, TDC Försäljning AB

    "Boken har hjälpt oss att sluta skriva förutsägbara brev anpassade för papperskorgen. Den ä bra för att den visar på exempel samt att den är väldigt lättläst och rolig att läsa. Det här är en bok jag rekommenderar till alla som jobbar med marknadsföring/sälj - eller helt enkelt bara vill läsa en rolig och lärorik bok om att skriva."
    Anna Ekström, Radius Sweden AB

    "Att kunna på ett säljande men seriöst sätt strukturera och skriva mailing och förstås brev. Boken lärde mig framför allt att förstå mottagaren och inte koncentrera mig på vad jag vill säga. Funkar även utanför Sverige ! (Italien)"
    Morgan MARK, Partner Connect Italy

    Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
    (Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se