Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Kan man verkligen älska sina kunder?




Blir du lycklig varje gång en kund kommer in genom dörren, ringer eller skickar en förfrågan per e-post? Som småföretagare blir man ju det. När du beställer en bok från oss till exempel så gör du det antagligen på hemsidan. Varje gång det kommer en beställning har jag styrt e-posten till min mobiltelefon så det kommer ett sms dit. Jag har också laddat ner Johnny Weismullers Tarzanvrål och lagt in som sms-signal i mobilen.
Så när din beställning kommer får jag veta det direkt. Jag kanske står i kön på ICA eller sitter i bilen eller är på väg till en kund. Och varje gång tackar jag för din beställning rakt ut i luften, var jag än är.

- Tackar tackar!

Varför? Dels så är det naturligtvis roligt men det är också viktigt att ha koll på att Tarzan vrålar tillräckligt många gånger om dagen så jag kan bo kvar i min lägenhet, ha ett hus på Gotland, handla mat och ha min bil kvar. Varje gång Tarzan vrålar så är det en baromometer – en ja-röst för att jag ska få fortsätta ett tag till med att hjälpa mindre företag att förstå hemligheterna med att sälja mycket mer och marknadsföra sig mycket bättre.

Så hur ska du få Tarzan att vråla oftare för ditt företag? En del av det här är att jobba med definition på vad ditt företag är. När någon frågar vad du gör, vad svarar du då?

1. Jag har en klädbutik
Eller
2. Jag gör tonårstjejer snyggast i hela skolan.

Överdrivet? Nej! Jag skrattade själv åt Jan Carlzons två attitydexempel i boken ”Riv pyramiderna” när någon frågade två personer med samma arbetsuppgifter vad de gjorde:

Person 1: Jag hugger den här stenen fyrkantig
Person 2: Jag är med och bygger en katedral

Det finns alltid risk att sånt här blir för klämkäckt eller lite styltigt och det är inte det du ska sträva efter såklart. Det viktiga är att se vad ditt företags uppdrag egentligen är, så du inte bara har det med dig själv, utan också kan förmedla det till andra så snabbt att de direkt förstår vad du kan göra för dem. Du gör det till bordsgrannen på festen lika mycket som till den nya kunden eller till pressen.

Öva nu. Ta fram en mening med ditt företags uppdrag som du kan använda nästa gång någon frågar vad du gör.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊




Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se