Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Tio tips om att annonsera på internet

Att annonsera på internet med banners
En banner är helt enkelt en annonsbild där du lägger in det du vill säga. Din möjliga besökare läser på bannern och kan klicka på den för att vidarebefordras till den sida på din webbplats som den är styrd till. Det låter ju enkelt och bra men faktum är att bannerannonsering är ett mycket osäkert sätt att annonsera på. Du måste som alltid få folk intresserade av ditt meddelande och det är svårt på flera sätt. Dels så har vana internetanvändare lärt sig var på sidorna banners brukar placeras och har slutat titta där och dels är det svårt att göra meddelandet så intressant att läsaren stannar upp och vill ha mer. Dessutom, som grädde på moset, har många internetanvändare installerat program som tar bort banners från alla sidor som visas.


Banners är antagligen världens mest diskuterade annonsformat. Det sägs ofta att det enda skälet att annonsera med banners är att bygga varumärkeskännedom och det brukar oftast vara förbehållet stora företag att lägga pengar på sånt. För mig känns det också som att de flesta som annonserar med banners blir lurade av säljarna.


Allt du måste veta om Sökordsannonsering som annonsering på internet
Gå in på www.google.se och sök efter något, till exempel barnvagnar. När jag gör sökningen kommer det upp 1 320 000 träffar på ordet i Googles vanliga söksvar. Till höger på sidan kommer det upp andra svar – sponsrade svar, som är annonser från företag eller andra som vill ha trafik på ordet ”barnvagnar”. Är du med? Så om du säljer barnvagnar och inte har din sajt placerad på Googles förstasida så kan du ändå få finnas med där i högra delen. Om någon ser din annons och klickar på den så skickas de till din sajt och du får betala Google för att de klickade. Hur mycket du betalar beror framför allt på hur populärt sökordet är. Om du har ett populärt sökord och vill hamna först i listan så måste du betala mer än de som ligger under dig i listan. Du sätter själv din dagsbudget för hur många klick du vill betala för per dag och hur mycket du är villig att betala för varje klick. Dina annonser kan också dyka upp på andra sajter. Dels hos Googles egna samarbetspartner men också hos dem som är med i Googles AdSense-program, som är till för att sprida annonser på sajter som riktar sig till annonsörernas målgrupper. Du kan ha hur många annonser som helt för olika sökord. Annonserna gör du själv och de består av en rubrik, två textrader och en länk.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...



Tio fördelar med sökordsannonsering

1. Du behöver inte ändra något på din sajt för att få en topplacering – bara vilja betala för det.

2. Det går snabbt att sätta igång jämfört med att sätta igång sökmotorpositioneringsarbete. Om du till exempel har en helt ny sajt som inte ens syns hos sökmotorerna än kan du snabbt få igång verksamheten till du börjar synas i sökmotorerna.

3. Sökordsannonsering är perfekt för rea, helgerbjudanden och andra tillfälliga kampanjer.

4. Du kan välja hur högt du blir rankad beroende på vad du vill betala.

5. Du kan ändra kampanjer direkt när du märker vilka som inte fungerar.

6. Du betalar bara för klick.

7. När sökmotorerna ändrar sina algoritmer behöver du inte bry dig ett skvatt om det. Din sajt kan vara byggd hur som helst, i frames, i flash, i frames. Du behöver inte bry dig om vilket sökmotorerna gillar just nu.

8. Du kan sikta rakt på dina kunder efter vad de söker.

9. Att betala per klick är normalt billigare än vilken annan reklamkampanj som helst.

10. Snabbheten. Du kan besluta dig för att göra en kampanj och ha den rullande om en kvart.


Annonsprogram
De flesta sökmotorer har någon form av annonsprogram. Du registrerar dig för annonsering och köper annonser som visas när folk söker efter det du vill sälja. Du betalar en summa för varje gång någon klickar på din annons. Priset är beroende av hur stor konkurrens det är på sökorden du vill ha.

Google❤️ Dig - en bok för dig utan förkunskaper i att synas hos sökmotorerna

Här får du hemligheterna med att få Google att ranka din hemsida högre – en konkret bok som inte kräver några förkunskaper alls.

"Jag gjorde som du sa i boken: Stängde in mig på ett hotellrum i två dagar och gjorde en handlingsplan enligt boken. När jag kom tillbaka till jobbet tog jag kopior och sa: Det här ska vi göra. Vi ser redan resultatet. Tack!"
Bernt Johansson, Solna

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu i vår egen bokhandel.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se