Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Åtta tips om argumentationsteknik

1. Säg inte att den andra personen har fel eftersom det är samma som att stänga igen kommunikationen. Ditt jobb är istället att mer försiktigt visa att du inte håller med genom att visa att din åsikt skiljer sig från deras.


2. Erkänn dina misstag. Om du inser att du har fel, säg det direkt. Folk kommer att ta dig mer på allvar och om du erkänner ett fel så får dina andra argument större kraft.

3. Var trevlig. Om du börjar argumentera på ett trevligt sätt så kommer den andra personen inte att sätta upp försvarsmurar lika högt som om du är otrevlig.

4. Få din "motståndare" att säga ordet ja. Målet är att den andra personen ska sluta betrakta dig som en motståndare. Genom att hålla med dig så blir din "motståndare" mer mottaglig för att ni ska kunna komma överens.

5. Låt dem prata. Koncentrera dig själv på att lyssna. Människor älskar att tala och de älskar att höra sig själv prata.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


6. Försök att göra din idé till deras idé. Här handlar det om att manipulera dig fram till att få din motståndare att känna att dina idéer egentligen är hans/hennes egna. Du gör det genom att säga till exempel: Bra idé. Så du menar att det är bättre att vi tar den gula. Ja, det låter smart (Detta när din motståndare pratat om två möjliga alternativ där det gula är ditt favoritalternativ).

7. Försök att se saken från din "motståndares" synvinkel. Det kanske finns något där som han/hon inte säger och som är lätt för dig att tillfredsställa men som inte handlar om huvudsaken.

8. Var förberedd. Visa med siffror och bakgrundsfakta varför din idé är den bästa. Visa att det finns andra, som är smartare än du är som kommit fram till den lösning du vill ha.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Konsten att småprata (även om du hatar det)❤️



Här är boken som hjälper dig att bli bekväm på mötet, hos kunden, på festen eller när du träffar ytligt bekanta som du vill (eller måste) prata närmare med.

En läsarröst
”Det jag uppskattar mest är att jag har så kul när jag läser och då minns man lättare vad man ska säga i trängda situationer. Boken har gett mig konkreta repliker i situationer där jag tidigare varit svarslös.”
Birgitta Edholm, Noraström

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se