
Avslutstekniker brukar ofta presenteras som tricks för att få kunden att besluta sig. De överdramatiseras ofta i utbildningssituationen och presenteras ofta som unika knep för att få kunden att fatta beslut och bestämma sig för köp.
De tio vanligaste avslutsteknikerna
1. Fråga efter order. Att naturligt fråga då kunden visar intresse. ”Är vi överens?”
2. Uppmana kunden till köp. ”Då föreslår jag att leverans kommer att genomföras vecka 22”.
3. Alternativmetoden. ”Föredrar du den gröna eller tycker du att den blå passar bättre?”
4. Trappstegsmetoden. Repetera överenskommelser och avsluta med fråga om köp.
5. Tidsplan. Visa på konsekvenser i tid som gör att kunden måste fatta beslut nu för att inte missa leverans.

Introvertas revansch är här – direkt från tryckeriet!
Efter månader av väntan, tyst förväntan och undvikande av all onödig social kontakt är den äntligen här – Den ultimata överlevnadsguiden för introverta!
Rykande färsk från tryckeriet, redo att hjälpa dig att hantera en högljudd och ytlig värld utan att offra din mentala hälsa (eller din värdighet).
🎉 Det här är introvertas revansch! 🎉
📖 Den här boken är för dig som:
✔️ Ser en tom kalender som en personlig seger.
✔️ Vill bemästra konsten att smyga ut från fester utan att någon märker.
✔️ Längtar efter att få en vetenskaplig bekräftelse på att introverta är bättre än extroverta.
✔️ Drömmer om ett liv där ingen ställer den fruktade frågan: "Varför är du så tyst?"
✨ Full av humor, vassa insikter och briljanta strategier visar Den ultimata överlevnadsguiden för introverta att vi introverta inte bara överlever – vi regerar.
🔥 Introverta har väntat länge på sin revansch – och nu är den här!
Beställ den i vår egen bokhandel till ett superpris just nu!
Här hittar du boken ...
6. Referensmetoden. Skapar trygghet genom att visa hur andra har gjort i liknade situationer.
7. Självklart. Genom att agera som om att du har förstått att kunden vill köpa skapas en påverkan. Kunden vill inte såra dig genom att inte köpa.
8. Minsta beslut. Hjälp kunden att fatta ett litet beslut om en provleverans.
9. Konsekvensmetoden. Hot om konsekvenser om kunden inte beslutar sig nu.
10. Låsningsmetoden. Fråga om kunden är beredd att fatta beslut under förutsättning att du kan gå med på kundens eventuella krav.
Kanske är själva ordet ”avslut” fel. Avslut låter som om det är slut. Det är ju i stället så att i och med en överenskommelse som samarbetet kommer att starta. Det bör kanske i stället heta ”avspark” (samarbetet sparkar igång) eller ”avstamp”? Inte avslut!
350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)

En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB
Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)

En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB
Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊