Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

15 sätt att skapa mer affärer NU!



- Åhh, det är så segt. Samma samma samma hela tiden. Hur ska vi göra för att dra in fler affärer egentligen?

Svaret på frågan är ganska enkel: Om du gör som du alltid har gjort så får du ungefär det du alltid har fått.

För att få in mer affärer måste man kavla upp ärmarna och ta tag i surdegen. Brödet bakar sig inte själv (Ja, förlåt matmetaforerna - jag är lite hungrig).


Här kommer 15 snabba förslag som kan ge dig mer pengar på banken inom tre månader.

1. Bli bättre på att sälja. Lägg ner en kvart om dagen på att läsa säljböcker eller gå en kurs och börja använda de tekniker som faktiskt är bevisade istället för att göra som du alltid gjort ute hos kunderna.

2. Bli ett mer komplett företag för kunderna. De kunder du redan har kan ha behov som du inte kan leverera lösningar på idag. Se till att erbjuda en mer komplett lösning eller starta ett samarbete med andra företag som kan hjälpa dig att bli det.

3. Berätta vitt och brett att du belönar folk som hjälper dig att skaffa fler kunder. Företag som gör det till rutin att sprida ordet tjänar mycket mer pengar. Börja berätta det för dina leverantörer. Fortsätt med kunderna och se till att det blir värt för dem att referera kunder till dig.

4. Om du säljer tjänster, fundera över vilka produkter du kan komplettera dina tjänster med.

5. Om du säljer produkter, fundera över vilka tjänster du kan sälja som kompletterar produkterna.

6. Om du säljer tjänster i en friare form, till exempel konsulttjänster, sätt namn på tjänsterna och ge dem fasta priser om du kan. På det sättet kan du sälja mer och om du redan har en process för vad du säljer så vet du ungefär vilken tid det tar och kan ta ett högre pris.

7. Rekommenderar du ofta kunder att höra av sig till andra leverantörer som kompletterar ditt företag? Prata i så fall med de leverantörerna och se till att du får hittelön för varje kund du ger dem.

8. Fråga dina kunder vad de vill att du ska göra för dem nästa gång. Ett bra exempel på det är hur vi på Redaktionen gör - vi frågar kunderna varje halvår vilka deras största problem är och så hittar vi lösningarna på de vanligaste problemen. Det mest aktuella resultatet är boken 444 smarta tips för dig som säljer tjänster. Den finns bara för att kunderna ville ha den. Vad vill dina kunder ha av dig?

9. Om du säljer din kunskap - fundera över om du kan överföra den till en kurs, antingen på nätet eller som något du kan göra framför levande publik - och ta betalt för.

10. Vilken är den senaste trenden i din bransch? Kan du snabbt få fram och sälja något som tillfredsställer behovet av det nya? Kan du skriva artiklar i branschtidningen om det? Allt gör att du tar plats som det första vi andra tänker på när vi ska köpa.

11. Vilka aktörer finns det som du skulle vilja samarbeta med för bådas bästa? Kontakta dem och se till att ni får en styrka tillsammans och kan ge varandra affärer.

12. Kan du hitta återförsäljare av dina tjänster/produkter? Testa!

13. Anställ en säljare. Om du redan har en - anställ en till. En säljare är en fantastisk typ av människa som gör grovjobbet i alla företag - om du inte vågar/orkar/vill/kan göra det själv.

14. Det finns en sak som du vet skulle öka din försäljning. Eller hur? Det är något som är lite obekvämt för dig och som du dragit dig för att göra. Erkänn! Jag vet att det är så. Och nu när jag har kommit på dig så är det bara för dig att bita i det sura äpplet och göra det.

15. Inse att inget av det ovanstående kommer att hända om du inte vill det tillräckligt mycket. Skriv ner på en lapp vad du får om sex månader ifall du anstränger dig mer idag. Lägg lappen i fickan och låt den följa med från plagg till plagg till du har nått målet.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se