Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Gör bättre presentationer så här


Idag ska du få lära dig hur du snabbt kommer till saken så andra lyssnar.

Då ska du ropa: Ja, hurra vad bra!

För - du kanske har en superidé, en superprodukt eller något annat superbra som du vill att vi andra ska gilla också. Då måste du kunna förmedla den snabbt och attraktivt så att den som lyssnar hoppar ombord på din båt. Så klart.

Men det här är ett enooooooooooormt problem för många (och var beredd på några riktigt hårda generaliseringar baserade på mina egna erfarenheter).

Män verkar tro att ju mer tekniskt babbel och ju fler ord med 6 eller fler bokstäver och powerpointbilder man gömmer sig bakom, desto intressantare pitch. Kvinnor verkar tro att de måste ta efter män för att bli betraktade som seriösa yrkeskvinnor.

Arga mail om mina förutfattade meningar skickas till stefan.ekberg@redaktionen.se


10 budord om en lyckad presentation

1. Du ska lösa ett problem som du vet att mottagaren har (Du har tagit reda på problemet innan och häller salt i såren men kommer med sårbalsam i din lösning)

2. Du ska säga saker som mottagaren vill höra ( inte att förväxla med att ljuga, utan att fokusera på vad som verkligen angår dem i det du har att säga). Prata om mottagaren, inte om dig. Alltid? Alltid!

3. Du ska hålla det enkelt ( HUR är det du vill säga bra?)

4. Du ska fånga uppmärksamheten med något överraskande (spar en godbit)

5. Du ska säga rätt saker till rätt personer ( teknik till tekniker, pengar till ekonomen)

6. Du ska visa passion, att du verkligen tror på det du säger (Det kan du redan)

7. Du ska göra dina argument lätta att föra vidare för den som lyssnar (vidare till en chef till exempel)

8. Du ska hålla din pitch kort och vara beredd att göra den kortare eller slänga in ett saftigt köttben
om ögonen mattas på den som lyssnar

9. Du ska vara beredd och förberedd på vanliga frågor

10. Du ska avsluta presentationen med en lätt väg till nästa steg för den som lyssnar (var skriver vi på?)


Glöm aldrig att livet är orättvist. DU kan vara bäst i din bransch men en bättre säljare kan ändå nå fram bättre till en kund (eller personalen) med en sämre idé. Det är inte kul att höra men så är det faktiskt.


Presentera nu! Träna. Rekommendera den här artikeln till dina kollegor så de kan göra det också.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Handbok i att leda sig själv ❤️
Om du inte gör en plan för ditt eget liv
så hamnar du snart i någon annans plan.
Vet du vad de planerar för dig?
Precis – ingenting!


En läsarröst
”Lättfattlig, ingen "tung" bok att plöja igenom. Bra format och snygg layout. Den här boken boostar mig med självdisciplin och jag bläddrar i den titt som tätt när jag tar en kaffepaus, eller som kvällslektyr framför brasan. Jag kan verkligen konkret överföra tips till just min verksamhet = love it!
Annica Larsson, Kroppsverkstan

Klicka här, provläs i vår nya bokhandel, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se