Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

De viktiga budorden som får din sajt att sälja mer




Börja med att formulera syftet med hemsidan tydligt och håll dig till det syftet. Det här kanske känns löjligt om du är enmansföretagare men om du litar på vad jag säger och gör det så kommer du att aldrig behöver fundera över syftet mer. Du behöver inte fundera när du lägger in nytt material eller när du vill göra förändringar. Ställ bara frågan: Kommer det här nya som jag vill ha med att hjälpa hemsidans syfte? Det här hjälper dig att inte bli för förtjust i nya tekniska lösningar för teknikens skull och det hjälper dig också att undermedvetet styra innehållet dit det ska. Visa dina budord för alla som vill se dem. Så här skulle dina tio budord kunna se ut:

1. Sidornas jobb är att samla adresser till kunder vi ska bearbeta utanför nätet.
2. Vi ska vara personliga men inte privata.
3. Allt nytt material ska förstärka viljan hos besökaren att prenumerera på vårt nyhetsbrev.
4. Alla våra sidor ska backa någon av våra produkter.
5. Alla våra sidor ska ha en inbyggd inbjudan till kontakt med oss.
6. Vår hemsida blir aldrig färdig. Det finns alltid nya saker att göra som hjälper besökarna.
7. Hemsidan ska uppdateras en gång i veckan.
8. Innehåll och utveckling diskuteras på ett möte varje tisdag.
9. Alla idéer som förstärker hemsidan och lönsamheten belönas.
10. Ansvarig för hemsidan är NN som avgör vad som ska finnas med på sidan.

Med de här riktlinjerna är det svårt att misslyckas på nätet. Visst, det är viktigt att ha en bra produkt, men det har du säkert redan. Det är i det personliga du vinner på nätet. Det är den som har ett så bra innehåll att besökarna vill komma tillbaka igen som vinner till slut.

Nyckeln till att få besökaren att köpa är att vara personlig. Att ge riktiga e-postadresser, att uppmuntra folk att skriva till er. Att visa er på bild, att ge tips och vara generös, att visa att ni kommer att finnas kvar och att ni brinner för det ni gör. Det är egentligen det som är hela hemligheten med att lyckas på nätet - och det roliga är att det fortfarande är så få som förstår det - bra för dig = bra för mig.

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se