Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Så du trodde att du var anställd?


Brian Tracy sa det först, att alla egentligen är egenföretagare. Att även om du är anställd ska du tänka på dig själv som VD för ditt eget företag, kalla det ”ditt namn AB”.

Det är väldigt smarta tankar. Även om du är anställd av någon annan så jobbar du ändå primärt för dig själv. Du har ett eget företag med en anställd – du – och den enda bransch du tillhör är branschen med folk som säljer sin arbetskraft till andra. Den enda chefen för ditt arbete är du. En extern chef är bara en kund till Ditt namn AB.

När man tänker på det här smarta sättet så kommer det genast upp frågor:
• Hur bra fungerar ditt eget lilla företag?
• Får du tillbaka det du investerar?
• Ser du en bra tillväxt framöver?
• Vilka investeringar gör du för att förbättra ditt företag?
• Investerar du i utbildning?
• Investerar du i moral?
• Investerar du i produktuppdateringar?
• Investerar du i varumärket?
• Hur står sig ditt företag gentemot konkurrenterna?
• Finns det liknande företag som är bättre än du?
• Kan du erbjuda en bättre service för lägre kostnad eller är du så unik att du inte ens behöver oroa dig över konkurrenter?
• Tar du rimligt betalt för kvalitet eller låter du bara kunden betala och hoppas att de inte märker att kvaliteten är ganska dålig?
• Blir din marknad större eller minskar den? Är din framtid ljus eller dyster?
• Gör du ett bra jobb när du marknadsför ditt företag?
• Söker potentiella kunder upp dig och vill göra affärer med dig?
• Får du massor av rekommendationer eller lever ditt företag i relativt mörker?
• Skulle du köpa eller investera i ditt företag om någon annan ägde det?
• Om du utgår från hur det ser ut just nu och vad som väntas i framtiden, skulle ett köp vara smart?
• Gillar du ditt företag?
• Erbjuder det dig att göra spännande, meningsfulla och utvecklande saker?
• Känner du att det hjälper andra och ger dig det liv du vill ha?

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Fick du kalla kårar nu? Bra. Det är bråttom nu. Den som vill kunna konkurrera om de bra jobben i framtiden måste skifta sitt sätt att se på sin anställning från just anställning till ett lojalt tidsbundet partnerskap. Ett eget företagande.
Men vänta ett tag. Innan vi sätter igång och blir superkonkreta måste jag få gotta mig lite i hur dåligt nästan allt fungerar på svenska företag idag. I nästa kapitel ska du få se hur läskigt det faktiskt fungerar och hur bra det kan bli för dig tack vare det.

Lästips
Handbok för karriärister

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se