Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om kundservice

Vågar du göra ett experiment i din butik nästa vecka?




Tänk dig att du går in i en datorbutik där varje dator har en lapp fastsatt där det står vem den här datorn är bäst för.

T.ex.:
”Perfekt startpaket för den som vill surfa, eftersom det är ett inbyggt modem. Den är snabb och har ett av de bästa grafikkorten, som är bra för den som vill spela spel. I paketet får du också Word, ett program där du kan skriva och redigera texter. En bra dator för alla i familjen att samsas om”.

Istället möts vi av sifferbabbel på skylt efter skylt. Det enda vi kan jämföra (och komma ihåg) är priserna. Jag är relativt teknisk men jag drunknar i siffror. Jag vill gärna ha något att koppla ihop siffrorna med. När en kund till dig vill ha mer information, vad ger du dem då? Får de en gammal broschyr med inaktuella uppgifter där de nya priserna står kladdigt nedskrivna och där flera produkter inte finns längre och som därför är överkorsade med svart tuschpenna.

Eller frågar du vad de ska ha produkten till och ger dem ett levande exempel på en kunnig och passionerad säljare?


Vilka produkter skulle du kunna ge kunderna idéer om användningen av på en skylt nästa vecka?


Törs du?

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se