Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Akuthjälp

12 sätt att få en order inom fem minuter

Fem minuter till en order – ibland är det allt som behövs!


1. Är det segt med kunder idag – skicka ut ett e-postmeddelande till de kontakter du har. Skriv”Ring mig idag. Jag har en specialare till dig. Du kommer att bli glad.” Den här metoden fungerar fruktansvärt bra och kunderna kommer att ringa dig bara för att det känns som det är bråttom i ditt brev – de vill inte missa chansen. Men var försiktig. Du förlorar lätt trovärdigheten om ditt erbjudande inte verkligen är värt besväret. 10 % rabatt på något räcker inte. Fundera ut något riktigt bra att erbjuda kunderna.

2. Vem levererade du något till igår? Ring dem och fråga om allt har fungerat bra och om något saknas. Ha i tankarna vad de möjligen kan behöva komplettera med och föreslå att de köper det av dig nu direkt.

3. Lägg in en text på din sajt. Det ska stå ”Ställ en fråga om den här produkten” följt av en e-postadress. Texten kommer att fånga upp alla de besökare du har varje dag som är osäkra på något om din produkt eller köpvillkoren. Du får en fantastisk kunskap av varje fråga en kund ställer eftersom du också får chansen att informera bättre, samtidigt som du kan få sälja mer.

4. Nästa kund du pratar med – vad är det mest logiska merköpet för kunden? Fråga om han/hon vill köpa det också. Vill du ha papper till skrivaren också? Vill du ha hållare till xx? MacDonalds gör enorma vinster på att föreslå nästa logiska köp. Gör det du också och se framför allt till att dina säljare gör det redan idag.

5. Testa ett nytt pris på din mest attraktiva produkt idag och imorgon (eller under en veckas tid). Idag drar du ner priset 15 % och imorgon höjer du det 15 %. Ställ sedan resultatet i relation till antalet besökare som läst om produkten och se vad utfallet blev. Sålde du mer för att du sänkte priset? Sålde du lika mycket fast du höjde priset? Det är testet kan bli rena rama julafton för alla som säljer direkt på nätet, men också utanför nätet. Testa själv.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


6. Släng in ”Beställ senast den x/xx” vid någon av dina rabatterade produkter på sajten, så kommer fler att köpa. Vi reagerar alla mycket snabbare om något är på väg att ta slut eller om erbjudandet är på väg att bli daterat.

7. Vem köpte något av dig igår? Skicka ett handskrivet erbjudande till den/de kunderna och tacka för beställningen och berätta att brevet han/hon just nu håller i handen berättigar till 10% rabatt på nästa köp. Du vill ju låsa upp kunderna till din lösning även i framtiden.

8. Låt telefonsvararen sälja idag. På telefonsvararen kan du ha ett meddelande där du ber om ursäkt för att du inte svarar själv just idag och som kompensation för det så ger du bort en present till kunden vid nästa köp om han nämner kodordet: Telefonsvararerbjudandet. Presenten du erbjuder kan faktiskt bli avgörande för köpet. Det kanske till och med blir så att du slutar svara i telefon för att det går så bra att låta telefonsvararen göra det. Testa.

9. Fundera över ett extraerbjudande du kan ge till dina bästa kunder idag. Ge dem det. Har du några kartonger av en produkt som är attraktiv, men som ersatts av en ny kan det vara ett bra erbjudande. Säljer du annonser och har en restplats kan det vara uppskattat att få ett bra erbjudande på den osv. Du har något att sälja om du bara tittar efter ordentligt.

10. Om du har en tjänst som kunderna inte verkar veta om, erbjud dem den. Har du inte den tjänsten, uppfinn den och erbjud den till dina kunder. Det jag menar är att om du har kunskapen om något, så kan du också sälja tjänster kopplade till den kunskapen. Fundera på vad du kan översätta till en tjänst och erbjud den idag.

11. Erbjud din kunskap som en bonusprodukt. Du kan ge bort femton eller trettio minuter av din tid som en extrabonus för dem som köper för ett särskilt belopp den här veckan.

12. Ta ett superkort pep-möte med säljarna direkt på morgonen. Vad ska ni försöka åstadkomma idag? Det ska bli en ny rutin för er från och med nu. Börja nästa dag med att följa upp föregående dag. Dök några problem upp – vilken är lösningen? Dök några möjligheter upp – hur hanterar ni dem?


350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se