
Här är tio tips för dig som vill få den nya kunden på din sida:
1. Se er som jämlika
Låt dig aldrig hamna i en underordnad sits mot kunden. Det är därför du inte ska komma till kunden med din snitsiga Powerpointpresentation. Istället ska du komma med attityden att ni två tillsammans ska utforska möjligheten till en professionell relation där båda parter kan acceptera den eller förkasta den. Skönt va! Jag har alltid gjort så här för att det ligger i min personlighet att inte ens tänka tanken att vi ska göra annat än att hjälpa varandra, inte kränga på folk saker de inte vill ha. Om de inte behöver det jag kan erbjuda så är det inte ens kul att sälja det.
2. Ha tålamod
Så fort det blir tyst så ska du inte börja pladdra om ”era lösningar”. Du är inte där för att sälja – du är där för att utveckla en relation. Det kan ta flera möten att göra det.
3. Våga fråga
Utmana kunden genom att ställa frågor som gör att han/hon börjar prata om sig själv eller i alla fall om företaget. Visa intresse för kunden och företaget.
4. Gör din hemläxa
Lär dig kundens historik, lär dig om konkurrenterna och om deras marknad. De kommer att bli imponerade av dig och börja lyssna på annat som du har att säga.
5. Stå emot ibland
Välj några situationer där du inte håller med kunden. Erbjud alternativa synsätt. Relationer är baserade på ärlighet och öppenhet. Jag menar inte att du ska säga emot som en treåring, men stå för det du faktiskt är bra på.
Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder

Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst
Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva
Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet
Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem
Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare
Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...

Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst
Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva
Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet
Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem
Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare
Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...
6. Var konkret
Erbjud ett direkt värde genom att demonstrera några tekniker som kan vara användbara för kunden. Lulla inte runt i teorier. Och gör inte misstaget att snacka budget. Det händer mig hela tiden när man pratar men reklamfolk. Det enda de pratar om är "Vilken budget har du?" Prata om vad du kan göra så pratar vi pengar senare.
7. Ta din kund i din famn
Prata om ”oss” och ”vi” och koncentrera ert samtal runt hur ni två gör något ihop, inte vad ”du” kan göra för ”dem”. Uppmuntra kunden att tänka sig er två jobba tillsammans så att han/hon ser det framför sig.
8. Prata bara om målet
Fokusera på resultatet istället för att prata om vilken vägen är dit (det kommer senare).
9. Håll och upprätthåll en professionell framtoning
Klä dig snyggt, även i informella situationer. Lite dyrare vardagliga kläder brukar vara ett kännetecken på framgångsrika människor. Det är lite av hemligheten. Den som vet, den vet.
10. Ta initiativet
Fråga om och föreslå nästa steg. På det sättet beter du dig som en person som är van vid att umgås jämlikt på en högre nivå. Självförtroendet kommer att märkas och göra kunden trygg.
Extratips
Jag brukar säga till mina barn att de ska ”bete sig som om” varje gång de blir osäkra i en situation. Om de är nervösa när de ska redovisa i skolan – bete dig som om du vore säker så blir du säker. Det kräver övning men ger alltid bra resultat. Testa själv. Om du är på fest – bete dig som om du vore värden/värdinnan.
Gasa på nu.
SUPERERBJUDANDE JUST NU!
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️

Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️

Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.
"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet
"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör
Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Stjärnsäljaren här:

Gratis råd för dig som är säljare
Här får du snabba och kloka säljtips som ger dig kraft och mod att sälja mer varje dag.
Du kan förvänta dig snabba tips och de enklaste lösningarna för att få ett bra resultat.
Stjärnsäljaren har funnits sedan 2004 och har 14 000 vassa säljare som prenumeranter idag.
Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst
EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bra böcker för säljare från Bokförlaget Redaktionen.
Läs ett brev och se om det passar dig.
Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget.
Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.