Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Fem tankeexperiment för modiga marknadsförare


Ibland är det viktigt att ändra sitt tänkande och det finns lätta sätt att göra det för att förstå hur man gör sitt företag bättre. Om det blir bättre för kunderna blir det bättre för dig.


Experiment 1
Byt fokus från dig själv till din kund. De flesta företagare tänker på sig själva först (erkänn nu). Vad skulle hända med ditt företag om du började tänka som dina kunder? Vad skulle du förändra om du själv var kund till ditt företag? Vad bryr sig dina kunder om? Vad är det de vill åstadkomma som du kan hjälpa dem med? Om du vore kund till dig själv – skulle du ärligt talat bry dig om vad du erbjuder idag? Skulle du säga: Det här är företaget jag vill vara kund till? Om du inte kan svara ett självklart JA, vad kan du i så fall förändra för att kunderna ska säga JA till det det du erbjuder.

Experiment 2
Tänk på dina kunder som om de vore dina patienter. De har en sjukdom, en brist som du kan råda bot på. Hjälper du dem verkligen med din mirakelmedicin? Eller har den samma innehåll som alla andra mediciner på marknaden? Du vet innerst inne att du kan ändra lite på receptet, eller hur?

Experiment 3
Tänk på dina kunder som om de vore trotsiga tonåringar. Hur skulle du göra för att få deras naturliga misstänksamhet att släppa inför det du säljer? Tänk dig att de säger ”Jaha, och vem bryr sig” om allt du säger.

Experiment 4
Tänk att det är din bästa vän som är din kund? Skulle du med gott samvete sälja till honom/henne?

Experiment 5
Tänk att världens vassaste journalister ska göra ett reportage om ditt företag för att du har sagt att det är så unikt och bra. De kommer gräva upp sanningen. De kommer jämföra ditt företag med andra och se hur unikt det är. Du kommer att ställas till svars i direktsändning. Klarar du granskningen?


Meningen med de här experimenten är såklart att du ska kunna vässa ditt företag så att dina dagar blir lättare när du säljer in dig till kunderna.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se