Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Bli bättre på att fira framgångar


En sak som alltid fascinerat mig är hur dåliga företag är på att fira att de når olika mål.

Jag tror att det har med både Luther och Jante att göra. Man ska inte förhäva sig. Man ska inte tro att man är något. Och framför allt – om vi firar den här nya affären så kommer väl det att straffa sig på något annat sätt (Luther igen). Det får inte vara för kul på jobbet helt enkelt.

För mig är det makabert eftersom nyckeln till att vilja nå ett tufft mål är att man får något för besväret där i slutet av tunneln. Men istället för att glädjas åt och fira nya affärer så lägger många företag energin på att ta ut nya mål som alla ska jaga upp sig över och på något magiskt och automatiskt sätt bli entusiastiska över. Herregud, vi är ju bara människor.

Jag är själv en mästare på att fira och skälet är enkelt: Mina arbetsdagar är långa, branschen är tuff och kunderna är kräsna. När vi lyckas övertyga är det FEST. Varje gång vi lyckas sälja minst 500 böcker på en dag är det Champagne. Det händer inte varje dag, men det händer (om det börjar det hända varje dag får vi väl gå över till Pommac).

Bokbranschen är tuff och jag antar att din bransch inte heller är en räkmacka. Se därför den här texten som uppmaning från mig till dig att fira små och stora framgångar så ofta det går. För tänk om du skulle fira dina framgångar under lika lång tid som du grämer dig över dina motgångar – vilket resultat skulle det få? Sug på den karamellen en stund. Det finns ju faktiskt ett skäl till varför idrottslag kramar om varandra och firar varje mål. Det lyfter spelarna och får dem att bli sugna på att fira igen. Enkelt uttryckt: Ge järnet för att få in en boll, en puck till.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Det här är vad jag undrar över:

• Varför blir det krismöte om du förlorar tre kunder när det inte blir ballonger och serpentiner när du vinner fem nya?
• Varför finns det säljmål men inte särskilt uppställda firarmål på alla företag (om vi når det här så ska ni få se på "Champagne och slänga chefen konferenshotellspoolen")?
• Varför firar vi inte nyvunna kunskaper (upp på lastbilsflaket med alla i personalen som blir certifierade för X)?
• Varför ger inte ledningar bort privat firande för personer som lyckats med något svårt (en middag med fru/man på ett trevligt ställe)?

Varför är det så här egentligen?
Är det för att det i någon slags hemlig företagsbok står att seriöst företagande ska vara grått och trist och att uppnådda mål ska tas för givna? Det roliga, om man nu kan kalla det roligt, är att det är så kontraproduktivt. Firande av mål gör att man väcker upp den goda jaktinstinkten och får tillbaka glöden i ögonen. Och tvärtom – höga mål som folk fixar att nå men som går obemärkta förbi sänker motivationen. Läskigt.

Hemläxa:
Planera något kul redan nu så finns det klart när det är dags att fira det där målet. Ta helt enkelt ditt firande på största allvar så ska du se vad som händer med motivationen – och inte minst resultatet på sista raden.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Framgång i livet är inte alls det de flesta tror ❤️


En läsarröst
"Det är absolut den bästa bok jag läst i personlig utveckling. Det är bara ett fel – att den inte fanns för så där 20-30 år sedan. Men bättre sent än aldrig. Den kommer jag att läsa många gånger och även sätta i händerna på mina barn och barnbarn och förhoppningsvis se dem växa som människor några snäpp. Av din enorma bokproduktion finns det mycket att botanisera i och jag kommer säkert att bli kund och även rekommendera många av mina vänner och kunder att läsa dina böcker. STORT TACK."
Anders Klingmark, Nacka

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se