Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om kundservice

10 sätt att förbättra din kundservice


Hur har du det med kundservicen egentligen? Har den blivit ett slags "Det tar jag hand om när jag har tid"-problem. Risken är att om du inte bryr dig om kundservicen nu, idag, så kan du snart ha all tid i världen att göra det. Det här är ett område som det ofta inte finns några riktlinjer för på mindre företag. På större företag är det ännu värre. Där har de riktlinjer men inget intresse av att följa dem. Testa dig med våra 10 frågor. Kan du svara JA på 8 av 10 frågor så behöver du antagligen inte läsa mer på den här webbplatsen.


1. Har du regelbunden kontakt med dina kunder?
Följ upp efter varje affär. Se till så att det inte finns frågetecken kring er uppgörelse. Se till så att kunden känner sig trygg med att vara din kund. Fråga kunderna om de vill att du ska påminna dem om uppdateringar på din hemsida, erbjud dem ditt nyhetsbrev som en länk mellan er.


2. Har du skapat en s.k. fokusgrupp?
Bjud in 10 av dina mest lojala kunder till träffar under trevliga former där du har chansen att få en tydligare bild av vad ditt företag anses stå för. Din fokusgrupp kommer att ge dig idéer om hur du ska göra för att förbättra ditt företag. Betala deltagarna, ge dem gratisprodukter eller en middag för besväret.


3. Är det lätt för dina kunder att nå dig?
Gör det lätt för kunderna att komma till tals på så många sätt du kan komma på. Mail, telefon, brev, personliga möten.


4. Är det löjligt enkelt att hitta på din webbsida?
Gör det så enkelt att till och med en vuxen klarar av det. Ha en sida där du lägger in svar på de absolut vanligaste frågorna som kunderna brukar ha. Uppmuntra dina kunder att komma med fler frågor.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...



5. Tar du hand om klagomål direkt när de kommer, på ett ansvarsfullt sätt?
Besvara alla mail, telefonsamtal, fax och all annan kommunikation inom en bestämd tid. Se till så att alla på ditt företag tar personligt ansvar för fel som uppkommit även om det är andra som gjort dem. Se till så att ni i företaget håller tätt utåt och lös problemen inåt.


7. Vet dina anställda om hur du vill att er kundservice ska skötas?
Se till så att alla anställda vet vilka regler som gäller och att de hålls, utvärderas och görs starkare.


8. Ger du alltid dina kunder lite mer än de förväntar sig?
Ge dina mest lojala kunder gåvor. Ge nya kunder något mer än det de köpt och ge dem det efter köpet, inte med köpet. Visa dina kunder att du uppskattar att de valt ditt företag. Visa dem att de valt rätt företag.


9. Får dina kunder den respekt de är värda?
Var artig mot dina kunder. Tacka dem så ofta du kan. I många butiker har de inte lärt sig de enklaste koder: Om en kund får växel tillbaka och säger "tack", då säger man "tack" tillbaka, inte "varsågod". Om någon ringer ditt företag bara för att få en upplysning - betraktar du den personen som en som stör dig? Vad skulle dina anställda svara på samma fråga?


10. Bygger du för framtiden?
Du har hört det förut. Affärer är Relationer. Tar du fasta på det och bygger relationer? Tar du kunderna på lunch ibland, även när du vet att de inte är benägna att köpa just nu? Bjuder du in kunder och möjliga kunder till ditt företag och visar vad det ni gör handlar om? Att bjuda in kunderna är att visa dem hur viktiga de är för ditt företag.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB

"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊



Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se