Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hur du ställer frågor till kunderna så att de smälter


Sveriges populäraste tipsbrev för dig som vill sälja mer, mycket mer



Varje dag ringer det säljare till mig och vill pracka på mig saker jag inte behöver fast jag kanske behöver dem.

Hur gick det där ihop egentligen?

Jo, de ringer och är bara intresserade av sig själva. De har en grej just nu som jag inte får missa. De har ett kanonpris på billigare telefoni, webbtjänster eller något annat. De ringer för att göra mig en tjänst helt enkelt - så låter det.

Knack knack knack.

Var tog deras frågor om det här företagets affärsidé vägen? Var tog analysen av var de kan komma in och hjälpa det här företaget att nå målen vägen?

Problemet är att deras ointresse för vad jag vill åstadkomma gör att jag bara vill lägga på. De tar aldrig reda på vad jag tycker är viktigt med webbtjänster eller vad det kan vara. De har redan bestämt vad som är viktigt. Är inte det lite konstigt?


En gång fick jag ett jobb som det tog lång tid att förstå varför jag fick. Jag blev huvudförfattare för TV-serien Vänner och Fiender - en produktion som kostade hundratals miljoner. Jag hade hade ingen erfarenhet av TV och det stod 50 andra som kunde döda för att få det där jobbet som jag inte ens sökt. Snart fick jag reda på varför jag fick det. Det var säljet som avgjorde. Jag hade utan att tänka på det, frågat vad de ville åstadkomma med serien. Vad de trodde behövdes. Vad den sparkade huvudförfattaren inte klarat. Jag hade inte talat om hur fantastisk jag var eftersom jag oroligt undersökte om det var ett jobb jag ens kunde klara av. Oro är bra ibland :-)

Nyckeln till försäljningen i det här fallet handlade om de kände att det var deras idé allt handlade om. Jag var intresserad av att bli ett verktyg för att nå deras mål - och det är precis så kunderna vill ha det (förstod jag långt senare).


Känner dina kunder att du vill uppfylla deras mål?

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Framgång i livet är inte alls det de flesta tror ❤️


En läsarröst
"Det är absolut den bästa bok jag läst i personlig utveckling. Det är bara ett fel – att den inte fanns för så där 20-30 år sedan. Men bättre sent än aldrig. Den kommer jag att läsa många gånger och även sätta i händerna på mina barn och barnbarn och förhoppningsvis se dem växa som människor några snäpp. Av din enorma bokproduktion finns det mycket att botanisera i och jag kommer säkert att bli kund och även rekommendera många av mina vänner och kunder att läsa dina böcker. STORT TACK."
Anders Klingmark, Nacka

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Säljtipset här:

Gratis råd för dig som är säljare
Här får du snabba och kloka säljtips som ger dig kraft och mod att sälja mer varje dag.
Du kan förvänta dig snabba tips och de enklaste lösningarna för att få ett bra resultat.

Stjärnsäljaren har funnits sedan 2004 och har 14 000 vassa säljare som prenumeranter idag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bra böcker för säljare från Bokförlaget Redaktionen.

Läs ett brev och se om det passar dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se