Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Akuthjälp

Hur hanterar man personalkonflikter?




Det är helt omöjligt att undvika konflikter när folk ska jobba tillsammans. Du kan göra mycket för att se till att dina anställda hanterar meningsskiljaktigheter på ett smartare och mer produktivt sätt genom att använda dig av gammal hederlig konflikthantering.


1. Vad är problemet? Se till så att de som är inblandade vet exakt vad det är problemet handlar om och varför de bråkar om det. Prata om det till alla är överens om att det finns ett problem och förstår vilka delar problemet har.

2. Låt alla inblandade vädra sitt perspektiv och sina åsikter om problemet. Om det är nödvändigt kan du ge dem en tidsgräns, t ex fem minuter per person, och se till så att varje person håller sig till tidsgränsen. Det är ditt ansvar att se till att alla inblandade känner sig säkra och har ditt stöd

3. Identifiera vad det mest idealiska resultatet skulle vara från varje läger. Det kan överraska dig när du kan få veta att båda vill samma sak

4. Fundera ut vad som inom rimligheten och realismens ramar kan göras för att båda parter ska kunna få vad de vill ha.

5. Hitta en kompromiss som fungerar för båda parter. Finns det någon del i bråket som båda är överens om – vad är de inte överens om? Vad kan varje part tänkas att kompromissa om?

Översätt gärna de här punkterna till barnuppfostran med bråkiga syskon – fungerar galant:)

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...



Konflikthantering är också att tänka efter före för att slippa ta hand om skiten efter:

• Lyft fram oroshärdar innan de har blivit till riktiga problem – skygga inte.
• Ha en process färdig för att konflikthantering – lär helt enkelt alla du jobbar med exakt vad ni gör hos er när det kommer meningsskiljaktigheter. Träna på dem
• Se till så att alla förstår företagets mål och förväntningar, inklusive vad som förväntas av varje individ. Ha tydliga arbetsbeskrivningar, ansvarsområden och territorier.
• Belöna och erkänn bra saker. Om anställda känner sig värderade och blir uppskattade för sitt jobb är det mindre sannolikt att de börjar slåss om köttbenen
• Stoppa skvaller och skitsnack är förebyggande konflikthantering
• Se till att dina förväntningar på personal och medarbetare är realistiska och peppande
• Glöm aldrig att lite gammal hederlig artighet på jobbet skapar fred och lugn mellan människor

Där fick du lite tips om konflikthantering

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Vill du ha svart bälte i konflikthantering? ❤️


En läsarröst
"Din kollega är en latmask, din chef kritisk till allt och din släkting bara ältar. De superjobbiga människorna finns i allas omgivning och kan göra dig både frustrerad och irriterad. Lär dig hantera dem, så blir de enklare att leva med"
EXPRESSEN

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Chefstipset här:

Vill du bli en ännu bättre chef?
Här får du tips som gör din vardag som chef lättare. Allt ifrån hur du motiverar till kritiserar på rätt sätt - och självklart hur du leder personalen direkt mot målen.

Chefstipset har 24 000 prenumeranter och har funnits i tio år i år.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för chefer.

Läs vad du får för tips...

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.



Om författaren: Stefan Ekberg har skrivit ett trettiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se