Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hitta nya kundämnen med de här tio tipsen



1. Sälj bara till dem som vill köpa. Dina konkurrenter slår knut på sig själva för att övertyga folk att köpa från dem. De gör presentationer, demonstrationer, skriver offerter och klättrar över taggtrådsstängsel som möjliga kunder sätter upp och de gör det även om kunderna inte tänker köpa något från dem just nu eller om lösningen inte passar. Jag säger: Värdera din tid, så att du kan lägga din energi på de som kommer att köpa något nu om lösningen är rätt. Ditt jobb är att kvalificera kunderna innan du kopplar på säljsnacket. Intervjua dem och var artig, men bestämd och var beredd att gå därifrån om de inte är kvalificerade. Låt konkurrenterna slösa bort sin tid.

2. Ta reda på var det gör ont. Om du kan ta reda på vad kunder till större konkurrenter är missnöjda med, så har du fått in en fot i dörren. Om det till exempel handlar om att det är svårt att få tag i en människa att prata med (vanligt), så se till att ingen får samma problem med ditt företag.

3. Låt dig inte bli nedslagen av större konkurrenter. Ja, du har det tufft, men tänk på det viktigaste som du har att göra i den tuffa konkurrensen: Att få fler kunder/besökare/förfrågningar än du fick förra veckan. Det är allt du behöver intressera dig för. Att tro att du kan vinna över en muskelkonkurrent direkt är att ställa för höga krav på dig själv. Lösningen stavas att ta ett steg i taget.

4. Kan du samarbeta med dina kunder? I så fall har du en fantastisk chans att stoppa konkurrenterna för alltid. Om det du säljer är öppet för förändringar, modifieringar och skräddarsydda lösningar – och dina konkurrenters produkter/tjänster inte är det – har du ett drömläge. Fundera på saken – hur skulle du kunna samarbeta mer med kunderna?

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


5. Gör ditt första erbjudande till en möjlig kund så bra och tilltalande så att de känner sig dumma om de inte slår till direkt. Det här är nyckeln till att få försäljningen att explodera eftersom när du ger ett erbjudande som är så sensationellt bra att dina kunder är dumma om de inte köper, så skapar du grunden för att de ska börja prata med andra om det du säljer.

6. När någon vill ha tillbaka pengarna på ett köp – ge dem det direkt, men ställ också viktiga frågor som hjälper dig att bli bättre på att undvika att andra framtida kunder också blir så missnöjda, så att de begär pengarna tillbaka.

7. Dela med dig av sånt som dina konkurrenter inte delar med sig av. Säg helt enkelt att ”det här är vad du inte har fått veta om x”. Ditt jobb är att utbilda och informera dina kunder, så att de känner sig säkrare hos dig än hos din konkurrent.

8. Gör det till en policy att alltid svara på e-post och telefonsamtal blixtsnabbt.

9. Dela med dig av det du åstadkommer och allt du kan. Var inte rädd för att tala om för folk varför de ska göra affärer med dig och hur du har hjälpt andra med liknande problem tidigare.

10. Var inte blyg.


En viktig sak till!
Alla smarta företagare och säljare jagar konstant ny inspiration för att komma vidare. I nedanstående storsäljare som numera är en klassiker får du hela 345 smarta sätt att hitta nya kunder. Och det går fort att ta till sig innehållet och omvandla det till något praktiskt att göra. Läsarna älskar den här boken.

Läs den du också och börja hitta alla de där nya kunderna snabbare.
Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

”När jag med förtjusning läste din härligt kaxiga garanti om att jag kunde få tillbaka pengarna om jag inte fick ut väldigt mycket av ”345 …” så fick jag sådan lust att kontra med en liknande garanti från mig som kund: Eftersom jag tycker att boken är bättre än du förespeglar skulle jag vilja betala den en gång till. Men när jag gick in på er hemsida hittade jag inte någon sådan ”knapp” så här sitter jag med min obesvarade kärlek och oöppnade plånbok."
Bengt Gustavsson, KRESAM AB & BolagsBolaget AB

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se