Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Om kundservice

Hur du får kunderna i butiken att gilla dig snabbt


Det kan ju låta hur cyniskt som helst men egentligen handlar det om ren artighet. Det kommer någon till dig och vill handla = hjälpa dig med avbetalningarna på din sommarstuga – vilken toppenperson:

1. Prata om dem, inte om dig.

2. Ge dem komplimanger för saker de äger. Akta dig för att ge komplimanger om hur folk ser ut, det kan missuppfattas och i värsta fall åtalas. Att ge komplimanger är bra om de är äkta. Man kan alltid berömma folk för deras handlingar eller smak, men inte för hur bra jeansen sitter eller sånt om det inte är en kvinna till en annan kvinna.

3. Ge kunderna komplimanger om hur de är. De kanske är snabba till beslut, roliga, smarta.

4. Lyssna och lyssna hårt. Det betyder inte att man är tyst och funderar på vad man själv ska säga till munnen framför stängs igen, det betyder lyssna. Och koppla på det kunden pratar om. Avbryt inte. Även om du redan vet vad kunden ska säga eftersom du hört samma sak 100 000 gånger förut. Ditt jobb är att samla information.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


5. Titta på människor när de pratar med dig.

6. Koppla tillbaka i samtalet till något ni pratat om. ”Lycka till med den nya terrassen.”

7. Säg att du ”förstår”, det är ett bra ord. ”Berätta mer” är en användbar fras också.

8. Inled med något neutralt. Du kan t.ex. kommentera vädret om det passar: ”Är det kallt ute nu?”

9. När kunden visar intresse för något är det dags att visa ditt intresse för kunden. ”Pröva den”. ”Vänta så ska jag ta ner den åt dig”. ”Vi tar ut den från förpackningen så ser du den bättre. ”Du vill få varan i kundens hand, när den är där, är det mycket mer sannolikt att det blir ett köp.

10. Om en kund frågar efter något speciellt – peka INTE var den finns eller säg något i stil med ”Borta vid hylla 3”. Följ med kunden till varan. Det här är en metod som säljer produkter och det är exakt vad du vill göra. Det är nämligen ett perfekt tillfälle att ta reda på mer om vad kunde vill ha under promenaden så kan du visa rätt.

Provläs boken 1000 tips om att sälja mer i din butik❤️


I en tid när butiker får det allt svårare att överleva är den här boken idébanken för att inte bara överleva utan att sälja mer och blomstra.

"1000 tips om att sälja mer i din butik har hjälpt oss se nya infallsvinklar om hur vi skall sälja ännu mer. Den är lätt att omsätta och applicera på verkligheten. Alla mina butikschefer har fått ett eget ex."
Bo Filhage, Wettergrens bokhandel AB

Klicka här, provläs och se vad andra tycker.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se