Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Hur förbättrar man kassaflödet i ett företag?




1. Skapa betalningsrutiner
När kunderna inte betalar – vad gör du då och när? Se till så att fakturera direkt efter att jobbet är slutfört och bevaka att kunderna betalar. Vänta inte med att skicka påminnelser.

2. Se till så att du har något att sälja även när det inte är säsong
Komplettera ditt företag med en internetbutik som säljer saker som är relaterade till dina tjänster. Fler och fler tjänsteföretag gör det.

3. Ändra villkoren från 30 dagar till 10 på fakturorna
Alla kommer inte att betala snabbare, men många kommer att göra det.

4. Acceptera betalningar med kreditkort
Då får du pengarna direkt.

5. E-posta fakturan – det får kunderna att se den snabbare.

6. Se till så att du är tillgänglig för frågor när du skickat ut fakturan, så att utebliven betalning inte blir en fråga om att det inte går att få tag i dig.

Veckans bästa boktips❤️



Här är något helt nytt!
Det är inte en kalender - det är din egen unika drömbok!

Här är det roliga
Boken ställer frågorna om vad du vill och du skriver ner dina mål och drömmar för livets alla områden så att du sedan kan göra en egen plan som du kan förverkliga eller bara få med i ditt dagliga liv. Allt för att du ska känna att 2022 blev fantastiskt och inte bara ett år i raden av år som du knappt minns något spännande av.

Slå upp boken och börja berätta för dig själv om:
☑️ Vad du vill lära dig nästa år
☑️ Hur du vill att dina relationer ska se ut
☑️ Hur du ska hitta mer lycka under året
☑️ Dina ekonomiska, yrkesmässiga och kreativa mål
☑️ Vad du vill börja med
☑️ Vad du vill sluta med
☑️ Hur du ska ta hand om dig själv nästa år
... Och mycket mer.

Vad vill DU ha ut av året som kommer?

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i vår egen egen bokhandel ...




7. Ha alla kontaktuppgifter till dig på fakturan.
Telefon, mobiltelefon och e-post, så att kunderna lätt kan nå dig om något är otydligt.

8. Försök att fakturera andra tider än i slutet av månaden.
De flesta andra gör det och du då får konkurrens med andra betalningar som kunden också ska göra.

9. Försök att lägga undan pengar i företaget varje månad till ett särskilt “I värsta fall-konto”.

10. Betala dina egna räkningar på ett planerat sätt, så att inte allt ska betalas samtidigt.

En viktig sak till!
Nedanstående bok är smått sensationell eftersom den innehåller hela 350 konkreta saker du kan göra för att marknadsföra och tjäna mer pengar i ditt företag. Det unika är att varje sak bara tar fem minuter för dig.

Det här är en av få svenska böcker om marknadsföring som också nått ut på den amerikanska marknaden och fått fantastiska recensioner för hur bra den hjälper företag att komma loss snabbt.

Läs den du också.

350 snabba tips om hur du marknadsför ditt företag på bara fem minuter.❤️
(En av mycket få svenska böcker om marknadsföring som även nått en internationell marknad)



En läsarröst
”Det absolut bästa med boken är att idéerna bara tar 5-minuter att genomföra, extremt lätt att börja testa något, och snabbt se resultaten. Boken hjälpte oss att tjäna mer pengar. Vi kunde enkelt använda oss av fler idéer och nåde direkt fler kunder som ville köpa. Som alla Redaktionens böcker, väldigt mycket för pengarna. Tack för all hjälp!"
Daniel, Snöskoterbolaget i Västerbotten AB

Klicka här, provläs och läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se