Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Hur du gör ett fantastiskt intryck vid första kundmötet





Här ska du få höra något som dina konkurrenter inte kan om att bygga trovärdighet snabbare än snabbt när du möter dina kunder. Metoderna kräver lite mod men jag lovar att du kommer att få se resultat snabbt. Här är tio tips för dig som vill få kunden på din sida:

1. Se er som jämlika. Låt dig aldrig hamna i en underordnad sits mot kunden. Det är därför du inte ska komma till kunden med din snitsiga Powerpointpresentation. Istället ska du komma med attityden att ni två tillsammans ska utforska möjligheten till en professionell relation där båda parter kan acceptera den eller förkasta den. Skönt va! Jag har alltid gjort så här för att det ligger i min personlighet att inte ens tänka tanken att vi ska göra annat än att hjälpa varandra, inte kränga på folk saker de inte vill ha. Om de inte behöver det jag kan erbjuda så är det inte ens kul att sälja det.

2. Ha tålamod. Så fort det blir tyst så ska du inte börja pladdra om ”era lösningar”. Du är inte där för att sälja – du är där för att utveckla en relation. Det kan ta flera möten att göra det.

3. Utmana kunden genom att ställa frågor som gör att han/hon börjar prata om sig själv eller i alla fall om företaget. Visa intresse för kunden och företaget.

4. Gör din hemläxa. Lär dig kundens historik, lär dig om konkurrenterna och om deras marknad.

5. Stå emot. Välj några situationer där du inte håller med kunden. Erbjud alternativa synsätt. Relationer är baserade på ärlighet och öppenhet.

6. Erbjud ett direkt värde genom att demonstrera några tekniker som kan vara användbara för kunden. Lulla inte runt i teorier.

7. Ta din kund i din famn. Prata om ”oss” och ”vi” och koncentrera ert samtal runt hur ni två gör något ihop, inte vad ”du” kan göra för ”dem”. Uppmuntra kunden att tänka sig er två jobba tillsammans så att han/hon ser det framför sig.

8. Fokusera på resultatet istället för att prata om vilken vägen är dit (det kommer senare).

9. Håll och upprätthåll en professionell framtoning. Klä dig snyggt, även i informella situationer. Lite dyrare vardagliga kläder brukar vara ett kännetecken på framgångsrika människor. Det är lite av hemligheten. Den som vet, den vet.

10. Ta initiativet. Fråga om och föreslå nästa steg. På det sättet beter du dig som en person som är van vid att umgås jämlikt på en högre nivå. Självförtroendet kommer att märkas och göra kunden trygg.

Jag brukar säga till mina barn att de ska ”bete sig som om” varje gång de blir osäkra i en situation. Om de är nervösa när de ska redovisa i skolan – bete dig som om du vore säker så blir du säker. Det kräver övning men ger alltid bra resultat. Testa själv. Om du är på fest – bete dig som om du vore värden/värdinnan. Om du ska attrahera någon, bete dig som om du är självsäker. Öva nu!

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Framgång i livet är inte alls det de flesta tror ❤️


En läsarröst
"Det är absolut den bästa bok jag läst i personlig utveckling. Det är bara ett fel – att den inte fanns för så där 20-30 år sedan. Men bättre sent än aldrig. Den kommer jag att läsa många gånger och även sätta i händerna på mina barn och barnbarn och förhoppningsvis se dem växa som människor några snäpp. Av din enorma bokproduktion finns det mycket att botanisera i och jag kommer säkert att bli kund och även rekommendera många av mina vänner och kunder att läsa dina böcker. STORT TACK."
Anders Klingmark, Nacka

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Stjärnsäljaren här:

Gratis råd för dig som är säljare
Här får du snabba och kloka säljtips som ger dig kraft och mod att sälja mer varje dag.
Du kan förvänta dig snabba tips och de enklaste lösningarna för att få ett bra resultat.

Stjärnsäljaren har funnits sedan 2004 och har 14 000 vassa säljare som prenumeranter idag.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bra böcker för säljare från Bokförlaget Redaktionen.

Läs ett brev och se om det passar dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.


Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se