Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Lär dig att ta fram dina konkurrensfördelar här





Alla pratar om att de vill ha nöjda kunder men hur visar du att du menar det på ett bättre sätt än att vifta med en flagga med texten "Kunden först"?

Alla visar sina fördelar i marknadsföringen men som gerillaföretagare visar du fördelarna som bara du har. Många av dagens produkter och tjänster är så lika varandra att det enda som skiljer dem är marknadsföringen.
Om du lever i en konkurrensbransch där alla produkter liknar varandra så är det ditt jobb att identifiera dina konkurrensfördelar och hålla fram dem i all marknadsföring. Har du inga tydliga, egna fördelar just nu så kan du skapa dem genom att förbättra produkter eller service eller båda. Att investera i konkurrensfördelar är antagligen det smartaste ditt företag kan göra.


Har du tänkt på vad du kan göra med ditt urval?
Hur ser ditt sortiment ut nu? Om du säljer en produkt, kan du då förpacka den på annorlunda sätt? Kan du sälja fler i samma paket? Även om du säljer tjänster finns det sätt att erbjuda ett urval. Det kan handla om att istället för att erbjuda tjänsten som en engångsföreteelse så kan du kan teckna kontrakt på produkten som ger kunden uppföljning en gång i månaden osv. TÄNK! Ju större urvalet är, ju bredare valsituationen är desto lättare är det för kunden att köpa och säljaren att sälja.

Om du känner att du faktiskt bara kan erbjuda det alla andra kan erbjuda då är det dags att börja tänka efter - ordentligt. Vad kan du göra som dina konkurrenter inte gör idag?


Vilka konkurrensfördelar vill du jobba med?

* Snabbare leveranser.
* Hemleveranser.
* Leveranser på udda tider.
* Större eller mindre förpackningar.
* Mer uppföljning.
* längre garantier.
* Utbyggd service.
* Installationer.
* Utbildning.
* Gratisprodukter i form av uppdateringar.

Fråga dig sedan:

* Kommer min målgrupp att uppskatta den här fördelen?
* Är den annorlunda mot vad konkurrenterna erbjuder?
* Kommer kunderna verkligen att tjäna på den här fördelen?
* Kommer vi att klara att hålla löftena?
* Kommer kunderna tro att vi kan hålla löftena?
* Kommer fördelen göra så att kunderna köper nu, eller i alla fall snart?

Där har du dina konkurrensfördelar i ett nötskal!

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges mest sålda handbok om att hitta nya kunder.❤️


Om du är intresserad av att få många fler kunder snabbare och enklare än vad du får idag - då kommer den här boken att bli din bästa vän.

"Med personlig penna och konkreta tips vill Stefan Ekberg hjälpa läsaren att skaffa nya kunder, utan att för den sakens skull glömma bort att ta hand om de gamla"
Svenska Dagbladet

"Författaren ger dig pengarna tillbaka om du inte blir nöjd. Bara det gör ju att man blir nyfiken på de 345 tipsen"
Tidningen Entreprenör

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.


Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊



Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.

    Andra läser om...

    Dela denna sida på:
    FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se