Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Akuthjälp

Har du tappat kontrollen över tekniken?


Många företag och företagare har absolut ingen koll på någonting när det kommer till de tekniska aspekterna av företagets verksamhet som till exempel sajten, datorerna och mjukvaran. De har låtit sig bli helt beroende av teknikfolket och slutar tänka på att de själva måste ha kontrollen.


Så hur skyddar du dig mot det här?

  • Begär dokumentation på alla tekniska projekt som någon utför åt dig. Du behöver ha dokument som gör att du kan lämna över uppgiften till en annan person som direkt kan förstå hur systemet fungerar och vad man ska och kan göra med det.

  • När du ber någon att utveckla en webbplats eller programvara, kommunicera exakt vad du vill och hur du vill att det ska fungera. Utgå inte från att folk kan läsa dina tankar. Om du inte berättar exakt vad du vill att något ska göra så kommer personen du anlitat att göra jobbet efter en egen vision som ofta inte motsvarar din. Undvik missförstånd och kommunicera mera under projektet. Många fel beror på beställaren.

  • Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




    Titta lite närmare på ditt företag
    ☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
    ☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
    ☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
    ☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
    ☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
    ☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
    ☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
    ☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
    ☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
    ☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

    Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
    ☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
    ☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
    ☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
    ☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
    ☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
    ☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
    ☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
    ☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
    ☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

    Lösningar på vanliga säljproblem
    ☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
    ☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
    ☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
    ☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
    ☑️ Aldrig mer säljskräck
    ☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
    ☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
    ☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
    ☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
    ☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
    ☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
    ☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
    ☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

    Det nya internet
    ☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
    ☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
    ☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
    ☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

    Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
    ☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
    ☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
    ☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
    ☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
    ☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
    ☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
    ☑️ Allianser - hur du skapar dem
    ☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

    Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


  • Se till att du har kopior på alla filer och att du gör regelbundna backuper. Det här måste bli en rutin idag. Det enklaste sättet är att föra över filerna till en CD eller ett USB-minne och att förvara dem på en stensäker plats.

  • Håll koll på tekniska projekt så du vet vad som händer hela tiden. Att inte ha koll är inte acceptabelt utan tvärtom tjänstefel. Rädsla för teknik får inte gör dig till en av dem som hoppas att andra tar hand om det. Det är ditt bord!

  • Belöning:
    1. Bättre nattsömn – inga troll i skogen
    2. Du hamnar inte i händerna på någon
    3. Din externa leverantör är mer mån om att göra dig nöjd
    4. Du kan lägga din tid på att ta ditt företag framåt.

    SUPERERBJUDANDE JUST NU!

    Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



    Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!
    Mona Härlin, villasjöviken AB

    Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster.
    Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

    Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

    Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

    Glöm inte att ha det roligt också ...😊

    Andra läser om...

    Dela det här:
    Dela den här sidan på Facebook
    Artikeln är skyddad med Google authorship

    Våra mest sålda böcker

    Våra mest lästa artiklar

    Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
    stefan@redaktionen.se