
Har du någon gång tittat på din webbstatistik och undrat över varför det bara är några få procent av besökarna som handlar på din sajt. Eller tar kontakt med dig. Eller anmäler sig till ditt nyhetsbrev?
Bra att du undrar. Att undra och alltid vilja bli lite bättre är ett hälsotecken för alla som vill göra affärer på nätet :-)
Jag läser en undersökning som handlar om den hälft av befolkningen som inte handlar på nätet och varför de inte gör det. Det handlar alltså om dem som är oroliga för det här med näthandel, inte sådana som du och jag. För att få de här personernas förtroende handlar det om att göra lite mer än du skulle behöva göra för att få mig att köpa något. Kolla här nere:
1. Besökaren är orolig för att lämna ut kreditkortsnummer.
Kunder, och särskilt nya, måste få chansen att betala på de sätt som passar dem bäst. Se till att det gåratt få faktura, betala i förskott eller via postförskott. Ge kunden val och acceptera det administrativa besväret.När din sajt är mer välbekant för dina besökare kan du få mer förtroende. Ord som "säkra servrar" är just bara ord för dem som inte känner till ditt företag eller som inte ens fattar vad det betyder.

Mitt sommarlov – En bok full av äventyr, minnen och skoj bortom skärmarna
Tänk dig ett sommarlov där varje dag kan bli ett äventyr – där barnet får skriva, rita, klura, upptäcka och ha riktigt roligt.
”Mitt sommarlov” är inte bara en dagbok för alla sommarlovets dagar – det är en sommarföljeslagare med 100 uppdrag, hemliga språk, kreativa lekar och plats för alla de där oförglömliga stunderna.
Det här är boken som gör sommaren minnesvärd – på riktigt, och utan att en enda laddkabel behövs.
🎁 Perfekt som present till:
Barn mellan ca 6–13 år som vill ha kul, tänka själva och upptäcka nya saker.
Barnbarnet som “har allt” – utom en sommar fylld av minnen.
Barn som behöver en skärm-paus och vill känna sig som huvudperson i sitt eget äventyr.
Sommaren flyger förbi. Men den här boken hjälper barn att fånga den – och minnas för alltid.
📘 ”Mitt sommarlov” finns att beställa nu:
Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).
2. Besökaren är orolig för att lämna ut personliga uppgifter.
Begär inte mer uppgifter än nödvändigt för att kunna leverera till kunderna. Många företag kräver så mycket information av kunderna att de inte ens orkar gå igenom en beställning. Berätta på sajten vad som händer med kundernas adresser. Berätta att du inte kommer att sälja, byta eller överlåta adresser till någon utomstående part - en hederssak förstås. Det handlar om att visa att du är tillräckligt seriös för att vara värd förtroendet.
3. Besökaren är orolig att inte få, eller inte kunna returnera beställda varor.
Berätta i samband med produkten när kunden kan förvänta sig att få sina grejor om han/hon beställer idag.Berätta tydligt vad som händer om en kund inte skulle bli nöjd. Inget finstilt svammel. Raka puckar ska det vara.
4. Besökaren är orolig att inte kunna få rättelse vid klagomål.
Samma som punkt 3. Och det här är ett stort problem. Berätta därför stort och tydligt på sajten vad du gör om kunden inte är nöjd. Ju rakare du är nu desto mindre problem får du med returer och krångel senare.
Uppfyller du redan allt det här? Bra. Om inte - modifiera din sajt och märk skillnaden.

Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet
I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️
🌿Den här boken är för dig som:
- Någonsin har känt att du inte räcker till.
- Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
- Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.
Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊