Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hemligheten med att sälja på nätet


Vet du vilken den viktigaste hemligheten med att sälja på nätet är? Det är att bygga en sida som bryr sig om den som kommer dit. Alla, eller nästan alla hemsidor som är lönsamma är personliga och fokuserade på att hjälpa den som kommer dit.

Och motsatsen - sidor som inte är lönsamma är ofta opersonliga, självcentrerade och talar till den som kommer dit på ett sätt som visar att avsändaren inte tänker på att hjälpa till, utan på att framhäva sin egen förträfflighet.

Det är här små företag har fantastiska fördelar. Jag har drivit mitt lilla förlag www.redaktionen.se i tre år och varje dag kliar det i fingrarna när jag tänker på alla roliga saker man kan lägga på sidan för att det är just kul (jag är inte mer än människa).

Men det är här det gäller att vara sträng mot sig själv. För din sida på Internet är inte din sida - det är dina kunders. Du kan ha den snyggaste hemsidan i världen, skapad av de bästa designers som finns att få tag i utan att det händer ett smack om du inte tänker på den som har något att vinna på att komma till din hemsida. Vilka riktar du dig till idag? Vad kan du hjälpa dem med? Ditt jobb är att göra en enkel analys av dem du vill nå för att se vad du tror att de vill ha ut av din hemsida:

Att göra Besökar-Kundanalysen på ett enkelt sätt

Egentligen är det inte svårare att identifiera Internetkunder än kunder i den "riktiga världen". Du vet antagligen redan en hel del om dem du har och dem du vill ha som kunder. Det är vilka de är som avgör hur dina sidor ska se ut och vad de ska innehålla och vilka mål du kan sätta upp.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Analysen i 2 enkla steg:

1. Ta fram en lista på dina viktigaste målgrupper. Ranka dem efter hur stor sannolikhet det är att de kan bli dina kunder. För mitt förlag är huvudmålgruppen egna företagare. Din primära målgrupp är de personer som mest sannolikt kommer att bli dina kunder. Det är dem du bygger hemsidan för i första hand. De andra kommer med på köpet.

2. Skaffa svar på frågor om din målgrupp:

· Var hittar du din målgrupp?
· När behöver de din produkt?
· Vad har de för ålder, kön, utbildning, hobbys, intressen osv.?
· Vad är det för ansvar dina kunder har?
· Vilket problem försöker de lösa som du kan lösa åt dem?
· Vilken kan deras motivation vara för att gå in i samarbete med dig?
· Vad gillar de mest med det de använder nu, vad gillar de minst?
· Vad skulle de vilja förbättra och hur kan du hjälpa till?

Med den här informationen om din målgrupp kan du lättare se vad dina sidor ska handla om. Dina slutsatser kanske blir andra än du tänkt dig. Du kanske hade tänkt sälja direkt på sidorna men inser att det är bättre att skaffa leads att bearbeta med broschyrer offline. Eller så ser du att det faktiskt finns möjligheter att backa dina återförsäljare med dina sidor så att de ska gilla ditt företag ännu mer. Fråga dina återförsäljare hur dina sidor kan stödja dem. Ta fram några förslag och fråga dina nuvarande kunder vad de skulle ha mest nytta av på dina sidor.

Idéer som andra har gillat

469 snabba tips som ökar försäljningen på din sajt

"Konkreta tips på hur man lyfter försäljningen i sin internetbutik, baserat på författarens egna erfarenheter. Täcker de flesta områden inom digital säljteknik och lägger också fokus på sådant som innehåll och design. En bra inspiratör både för nybörjare och de som vill avancera."
Internetworld

"Det som var bra med boken är att den kom till bra användning nu när vi håller på att bygga en ny webbshop, väldigt innehållsrik var den också. Boken hjälpte mig framförallt att tänka på olika typer av säljstrategier för att få kunden att handla på vår hemsida samt hur man skapar trygghet för kunden att trycka på ”köp” knappen. Jättetack för alla dessa tips som boken innehåller."
Häni Yones, Kramtex Workwear

"Boken har hjälpt till att bygga strukturen på vår sajt. Innan jag läste boken var sajten rätt rörig och inte speciellt säljande. Nu går sidan bra med en jämn ström av ordrar."
Daniel Evertsson, Creative Reklam

”Jag fick ett helt nytt tänk av boken. Den är en nyckel till framgång som jag har saknat.”
Christoffer Steffens

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

"Det bästa med boken är att den var så lättläst, jag har den som en handbok och går gärna tillbaka och läser igen. Den har hjälpt mig med att bygga upp min Webbshop och jag har lärt mig hur man skriver på ett säljande sätt. Jag tycker att redaktionen har mycket läsvärda böcker och använder dem mycket i mina säljkurser."
Catrin Sandgren Fjärås

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se