Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

3 magiska frågor som får kunden att svara JA


Har du presumtiva kunder som verkar intresserade men som inte köper något? I så fall är du inte ensam och det är inget fel på dig eller ditt erbjudande. För att få ett JA måste personen i fråga förstå värdet av det du erbjuder, vad det innebär och vilken nytta de har av det, för att de ska satsa sina pengar på dig. Här presenteras tre frågor som får kunden att säga JA.

Använd din nyfikenhet och ta reda på vad som är viktigast för dem. Visa sedan hur din service kommer att hjälpa dem med det.
Följande 3 frågor hjälper dig:

Magisk Fråga 1: När det gäller (problemet din service/produkt löser), vilken är din största utmaning just nu?
För att en potentiell kund ska säga ”JA” behöver du ta reda på vad som inte fungerar för dem och de behöver höra sig själva säga det. För att ytterligare visa på värdet kan du hjälpa dem identifiera hur mycket det kostat dem att ha den situation de har. Hur mycket pengar, hälsa eller tid har det kostat att inte lösa problemet? Säljproffs säger att köpet sker när kostnaden blir uppenbar.

Magisk Fråga 2: Vad vill du ha istället?
Ta reda på vilka resultat de drömmer om. När du ställer denna fråga efter att du frågat om deras största utmaning visar du på gapet mellan var de befinner sig nu och där de drömmer om att vara. Dessutom kan du lättare avgöra om din service är rätt för dem.


Magisk Fråga 3: Om jag skulle kunna visa dig hur du får det, skulle du då vilja veta mer om det?
Om du får ett JA ger dig denna fråga en underbar övergång till att få berätta mer om din service eftersom du får personens tillstånd att berätta om hur du kan hjälpa dem. När de får förståelse för vad det innebär och vilken fantastisk nytta de kan ha av din service, kan du med gott självförtroende ”bjuda in” till ett samarbete, istället för att sälja på dem något.

Stå stadigt i ditt värde, dvs. det värde du levererar, be inte om ursäkt för det! Visa din passion för hur mycket du verkligen vill hjälpa dem lösa problemen.
Märker du att ni inte ”passar ihop” kan du referera dem till någon/något du tror skulle passa dem bättre. På så sätt erbjuder du alltid ett stort värde oavsett om de blir din kund eller inte. Kom ihåg: de kanske känner någon de kan referera till dig!
Använd dessa 3 frågor i alla situationer och med alla kunder. Gör så att de flyter för dig och sälj till nya prospekts med lugn och starkt självförtroende. Då kan du också fokusera på att vara till hjälp istället för att sälja.

Ju oftare du ställer dessa frågor desto fler kunder får du.


Lisellotte Molander | www.boundlessbrilliance.se
Lisellotte@boundlessbrilliance.com | 040-6665068



76 000+ läsare kan inte ha fel ❤️


Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.

En läsarröst
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se