Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Bli latare - och smartare som företagare

Här är en skrämmande sanning:


Jag känner många upptagna företagare - som egentligen får ytterst lite gjort. De rusar hit och dit med uppspärrade ögon och en brandsläckare i handen men när man mäter vad de egentligen har åstadkommit så är det väldigt tunt.

Visst känner du någon stressfluga som förväxlar “mycket att göra” med produktivitet? Är det du?

Det intressanta är motsatsen - att jag också känner folk som andra betraktar som latmaskar men som alltid tycks komma framåt. Idag ska vi prata om hur de här smarta personerna gör.


Bli en latare - och smartare företagare - så här gör du

Lata högpresterande företagare hittar sätt att åstadkomma saker med minsta möjliga ansträngning och de gör bara saker som får stor inverkan – de struntar i allt annat. Som gammal brandsläckare med uppspärrade ögon är jag imponerad och tänker ta till mig de latas metoder. Om du vill göra det också kommer tipsen här.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Så här tänker du mer som en lat högpresterande företagare.

1. Ifrågasätt om något är värt att göra eller inte. Gör det inte bara för att alla andra gör det. Fråga dig själv om det verkligen är nödvändigt. Är det verkligen värt besväret? Om svaret är nej finns det ingen anledning att göra det.

2. Gör bara saker som får direkt inverkan och konkreta resultat. Dina resurser är begränsade så investera dem bara på det som ger mest tillbaka.

3. Ta den kortaste vägen. Slösa inte bort tiden på pukor och trumpeter. Gör bara det som är nödvändigt för att få jobbet gjort. Skär bort allt annat.

4. Innan du gör något, leta efter genvägar och hävstänger. Känner du någon som kan göra jobbet snabbare och bättre än du kan? Kan du marknadsföra till de kunder du redan har istället för att jaga nya? Kan du lägga administrationen på någon annan så du får mer säljtid? Kan du åstadkomma mer än en (1) sak i taget?

Tänk lite på det här idag och rekommendera gärna den här artikeln till någon du känner som behöver läsa den.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Handbok i att lyfta fram DITT självförtroende❤️



En läsarröst
”Boken hjälper mig varje gång jag tappat tron och drömmarna. Jag önskar jag kunde skriva att jag sträckläste den, men då hade ju inte boken fyllt sitt syfte. Jag hinner nämligen bara något kapitel åt gången innan jag åter är en “doer” och i full färd med nya planer! Tack för mycket kloka ord och för att jag får vara jag, för jag VILL, jag KAN och jag SKA! =) Den ger mig inspiration och påminner mig om vad som är viktigt för mig.”
Nathalie Andersson

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se