Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hur du låter tekniken jobba för ditt företag så du slipper




Ingenting slår ett personligt möte, ett personligt samtal, så är det. Men en av aspekterna med framgångsrik försäljning är att låta tekniken jobba bättre för dig. Och framför allt är det så idag, med den hastighet vigör allt och den lilla tid kunderna har för oss.

Vad säger du på din telefonsvarare?
Räcker det verkligen med att byta meddelande en gång i halvåret, eller skulle du tjäna på att göra det varje morgon för att visa kunderna att du är aktiv och intresserad.

"Idag är det den 25/8 - jag kommer att kunna ringa tillbaka till dig senast klockan 14".

Skulle det visa dina kunder att du är mer på hugget? Skulle det göra skillnad för dina kunder?
Skulle det göra skillnad för din försäljning?

Beställningsmöjligheter
Får dina kunder alla chanser att beställa på olika sätt idag? Kan de göra det via mail, telefon, sms? Kan de göra det när de själva vill på en telefonsvarare? Och vet de verkligen alla sätt att beställa på? I princip vill du att kunden bara ska tänka tanken så står du där. Lägg dig så nära den punkten du kan.

Datorer
Hur många har du? Har du en med ditt CRM-system framme - en annan som är uppkopplad mot Internet - en tredje där du skriver säljbrev och annan kommunikation? Överdrivet? Datorer är billiga och det går faktiskt att bläddra fram och tillbaka mellan olika funktioner på samma dator, det går alldeles utmärkt, och jag säger inte att du ska ha tre datorer, jag säger att om det gör dig mer effektiv så är de där pengarna ingenting mot vad du kan få ut av det.
Det finns ingen naturlag som säger 1 person - 1 dator. Det finns däremot en naturlag som säger 1 person - maximal försäljning och allt som stöder det är bra.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Programvaror
De bästa säljarna har effektiva programvaror som håller reda på kunder, möjliga kunder och ser till att din hjärna inte blir överhettad.

Fickminne
Om det fanns ett pris för den som pratade mest väl om fickminnen så skulle jag få det. Allvarligt talat, jag skulle inte klara av hälften av det jag gör om dagarna utan fickminnen, jag har tre. En del av oss är dömda att lägga ut hjärnan på entreprenad så här. Är du likadan?

Snabba tips som ger dig ett orättvist försprång

Jobba smartare - inte hårdare - 258 konkreta idéer om hur du blir mer produktiv och får tid över för annat

”Mitt arbetssätt har blivit effektivare. Jag har bättre kontroll och kan använda tiden på ett bättre sätt. Konsekvenserna är att jag har mer ork kvar efter en hård arbetsdag och kan umgås mer med familjen.”
Hassan Safaei, Aleris Diagnostik AB/Röntgen

”Jag gillade att den var kortfattad och lättläst. En bra bok att ha i bokhyllan för inspiration. Fick med mig flera goda råd på vägen. Har läst om den med jämna mellanrum och upptäcker ständigt nya saker.“
Karin Peterson, Tranemo

”Mycket bra sanningar som sätter igång tankeverksamheten och som kan implementeras direkt i arbetet. Läser boken ett par gånger i månaden för att hämta inspiration. Jag har även gett boken till min personal. Det är lättare att ha roligt på jobbet nu.”
Lennart Arvidsson, ESBE AB

”Jag gillar formatet, eller upplägget i punktform är ypperligt. Lätt att läsa, ta med sig (både bok och enstaka punkter) och dela med sig till kollegorna i det dagliga arbetet. Dessutom är den konkret och lätt att anpassa till mitt arbete. Vi har under en tid arbetat med företagets processer och boken har hjälpt oss att enklare formulera mål och uppgifter under reans gång. Den är väldigt tydlig och visar på flera sätt att det inte är samma sak att vara upptagen, ha fullt skrivbord och behöva arbeta sent som att vara produktiv.”
Jimmy Duvensjö, Säkra Försäkringsförmedlare

"Liten, lättläst bok som bekräftar det du kanske redan vet men ibland glömmer av att leva upp till. Använder idéserieböckerna lite som "dagens tanke" och öppnar dem varje dag och läser en idé!"
Eva Nyström, Skellefteå Kommun

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊



Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips på jobbet här:

Här är brevet som ger dig tips om hur du får ett lättare och smartare arbetsliv. Du får konkreta råd om hur du hanterar konflikter på jobbet, gör karriär och hanterar kontorspolitiken.

Smarta tips på jobbet startade 2013 och har drygt 130 000 prenumeranter på arbetsplatser över hela landet.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med smarta böcker om arbetslivet helt automatiskt.

Här kan du se om Nyhetsbrevet Smartare tips på jobbet är något för dig.

Fyll i din e-postadress i rutan




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.



Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se