
Den som skapar en plats där kunderna får precis vad de behöver när de behöver det kommer att lyckas på nätet. Nyckeln till en lyckad affärsmodell på nätet heter planering och hårt arbete.
"Planering och hårt arbete" - känner du igen det från den riktiga världen? Visst är det skönt att det är så. Det betyder automatiskt att den som jobbar målmedvetet kan sticka ut framför den som försöker bluffa sig fram på Internet. Att skapa framgång på nätet är dessutom ett roligt jobb som oftast inte kräver mer än din tid.
Så här får du det att hända
En vanlig missuppfattning om Internet är att det räcker med att slänga upp en hemsida och så ska kunderna strömma dit helt automatiskt. Så är det inte. På Internet gäller regeln - man får tillbaka vad man har lagt ner. Den som inte lägger ner något får inget tillbaka. Enkelt.
Hemligheten med en lyckad affärsmodell på nätet är att jobba på många fronter samtidigt. Det börjar med att du sätter upp en hemsida med smart innehåll riktat till din speciella målgrupp. Du registrerar din hemsida till sökmotorerna och katalogtjänsterna. Sedan startar du ett nyhetsbrev med attraktivt innehåll till din målgrupp så du fångar upp besökarnas adresser. Nästa steg är att skaffa samarbetspartners som säljer din produkt, har länkar till din hemsida från andra sidor. På proffsnivån skaffar du en bra statistikfunktion som är obarmhärtigt ärlig. Dessutom använder du din e-post smart genom att ha autosvar, i förväg skrivna brev, osv. Och du jobbar hårt utanför Internet för att dra trafik till dina sidor.
Slutresultatet blir att du snart kommer ha en fantastisk säljare som informerar om och säljer dina produkter eller tjänster dygnet runt, året runt. I vargtimmen svarar du direkt på en förfrågan eller tackar för en order - helt automatiskt. Medan du sover sött kommer beställningar in och kanske skickas de direkt vidare till distributionsavdelningen.

Introvertas revansch är här – direkt från tryckeriet!
Efter månader av väntan, tyst förväntan och undvikande av all onödig social kontakt är den äntligen här – Den ultimata överlevnadsguiden för introverta!
Rykande färsk från tryckeriet, redo att hjälpa dig att hantera en högljudd och ytlig värld utan att offra din mentala hälsa (eller din värdighet).
🎉 Det här är introvertas revansch! 🎉
📖 Den här boken är för dig som:
✔️ Ser en tom kalender som en personlig seger.
✔️ Vill bemästra konsten att smyga ut från fester utan att någon märker.
✔️ Längtar efter att få en vetenskaplig bekräftelse på att introverta är bättre än extroverta.
✔️ Drömmer om ett liv där ingen ställer den fruktade frågan: "Varför är du så tyst?"
✨ Full av humor, vassa insikter och briljanta strategier visar Den ultimata överlevnadsguiden för introverta att vi introverta inte bara överlever – vi regerar.
🔥 Introverta har väntat länge på sin revansch – och nu är den här!
Beställ den i vår egen bokhandel till ett superpris just nu!
Här hittar du boken ...
När du ser de här aktiviteterna så förstår du två saker direkt:
1. Internet är inte en pengamaskin utan precis som telefonen ett kommunikationsverktyg som kan hjälpa dig att tjäna pengar.
2. Internets affärsmöjligheter är inte ett slags luddigt Klondike. Dina affärsmöjligheter är på riktigt och om du sköter din hemsida väl så kommer du att få del av det. Det händer inte av slump att du säljer mycket.
Och du förstår en sak till: Hur viktigt det är att tänka på att ta ut riktningen först. Utan riktning och en plan kommer du att gå vilse direkt.
Frågor att ställa till dig själv - saker att fundera över innan du lägger i växeln
· Hur kan din Internetnärvaro stödja det jag gör i den verkliga världen?
· Vad kan ditt företag tillföra på nätet?
· Vad kan Internet tillföra till ditt företag?
· Hur ska du använda möjligheterna på Internet för att förbättra min offlineverksamhet?
· Hur kan Internet användas för att sälja dina produkter och tjänster?
· Ska du sälja direkt eller indirekt på hemsidan?.
· Vilka är målen med hemsidan och hur och när tänker du utvärdera resultatet?
· Vad kan du erbjuda som dina konkurrenter inte kan erbjuda?
· Vad kan du ärligt säga om ditt företag som skiljer dig från konkurrenterna?
Taggad? Det borde du vara.
(av Stefan Ekberg, författare till ett tjugotal böcker om att lyckas som företagare. Stefan driver också två lönsamma bokförlag sedan 15 år.)

Duger jag? Så bygger du självkänsla i en värd som tjänar på din osäkerhet
I en värld där vi ständigt jämför oss med perfekta flöden och ouppnåeliga ideal är det lätt att känna sig otillräcklig. Duger jag? hjälper dig att bryta jämförelsefällan, bygga en självkänsla som inte vacklar och hitta ditt eget värde – bortom sociala medier och yttre krav. Det är dags att sluta fråga om du räcker till och istället inse hur mycket du har att ge, precis som du är.❤️
🌿Den här boken är för dig som:
- Någonsin har känt att du inte räcker till.
- Har fastnat i jämförelsefällan och vill ta tillbaka kontrollen.
- Vill bygga en självkänsla som inte påverkas av yttre ideal.
Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till förlagets egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).
Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här
Glöm inte att ha det roligt också ...😊
Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Internetaffärer här:

Vill du göra bättre affärer på nätet?
Du får gratis tips som hjälper dig som vill fånga in kunder på nätet, sälja direkt och få koll på det senaste.
Internetaffärer har 27 000 glada läsare som satsar på internet som kanal för sina företag.
Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst
EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av böcker om internet från Bokförlaget Redaktionen.
Kolla här om brevet är något för dig.
Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget.
Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisationer eller privatpersoner.