Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Vill du ha ett magiskt piller som lyfter ditt företag direkt?




I så fall - se det här som en direkt order!

1. Gå och hämta en kopp kaffe

2. Stäng dörren om dig själv

3. Sätt en stör ej skylt på dörren och dra ut telefonjacket

4. Stäng av mobilen

5. Säg till alla som normalt ändå stör dig att just idag är det dödsstraff på på det (se sur ut så de vet att du menar allvar).

6. Ta dig till en whiteboard och se till att du har färska pennor till hands

7. Se till att du har något gott att äta och mycket vatten att dricka. Lossa på slipsen om du har en sådan, sparka av dig skorna, knäpp upp en knapp i skjortan/blusen.


Så där, nu är du förberedd


Sätt dig bekvämt och ta fram den här listan:

(Skriv svaren på alla de här frågorna. Ta fem minuters rast mellan varje fråga).


1. Ta en närmare till på ditt företag och ställ dig frågan: Om jag just hade köpt det här företaget, hur skulle jag då göra för att sälja mer/expandera?

2. Ställ dig frågan: Om jag hade en miljon att investera i det här företaget. Vilken del av företaget/vilka produkter/tjänster skulle jag lägga pengarna på?

3. Fråga dig själv: För att fortsätta vara, eller bli marknadsledare i 20 år, var ska jag lägga min tid och resurser just nu?

4. Fråga dig själv: Vad kan jag göra för att dubbla styrkan i vårt varumärke inom sex månader?

5. Fråga dig själv: Vad fungerar bra just nu och hur kan jag se till att det fortsätter fungera bra?

6. Fråga dig själv: Vilka är de fem viktigaste personerna i företaget och vad kan jag göra för dem så att de stannar kvar länge?

7. Fråga dig själv: Vilka system och processer fungerar så bra att vi tar dem för givna? Vad kan vi göra för att förbättra dem?

8. Fråga dig själv: Hur snabbt och bra kan vi anpassa oss till förändringar hos kunderna, marknaden, teknologi, personalens behov och ekonomiska villkor?

9. Fråga dig själv: Vad är det vi har som är fantastiskt bra och som vi inte riktigt nått ut med så som vi skulle vilja nå ut?

Jaha, det var den mest effektiva dagen det här året :-)

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se