Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Agera miljömedvetet


Det är långt ifrån alla företag som har en egen miljöchef men oavsett vem som står för ansvaret så är miljön något som många företag har lyft på prioriteringslistan. Här får du några tips på hur du kan bidra till ett hållbart samhälle.

Lägre kostnader är bara en effekt av att implementera miljöarbete i organisationen. Ett företag med tydliga värderingar attraherar framtiden medarbetare och miljö är något som många känner starkt för. Det har blivit trendigt och lönsamt att vara grön, både ur ett personal- och kundperspektiv. Miljötänkande är helt enkelt en win-win-situation.
Tänk på detta:

Res miljövänligt
Flyget är den av de största klimatbovarna och allt fler svenska företag väljer tåg i första hand på inrikes resor.

Sponsra miljövänliga resor
Som arbetsgivare är det en trevlig gest att subventionera månadskort i kollektivtrafiken för de anställda.

Kör miljöbilar
Erbjud miljöbilar som tjänstebil. Som miljöbil räknas bilar som drivs med etanol eller dra under 0,5 liter bensin per mil.

Stanna på kontoret
Minska resandet genom att hålla möten som videokonferenser. Många företag har idag som policy att mötas virtuellt istället för i verkligheten. Det spar både tid, pengar och koldioxidutsläpp.

Erbjud ekomat och – kaffe
Finns en personalmatsal kan det vara motiverat att erbjuda ekologiska och rättvisemärkta alternativ.

Använd ekologiska arbetskläder

Kan oftast kosta mer än vanliga kläder men håller å andra sidan längre.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


Sopsortera
Många av oss källsorterar hemma men inte på jobbet. Papperssortering är en sak men glöm inte glas, plats och metall. En sådan visuell symbolhandling kan hjälpa till att få in miljötänket i kulturen.

Ge gröna presenter
Belöna personalen med ekologiska presenter på bemärkelsedagar eller bra prestationer.

Spara papper
Skriv ut på båda sidorna om det är möjligt. Låt alla i personalen få en personlig kod som man knappar in när man vill skriva ut, då blir det inte en massa onödiga utskrifter.

Utbilda
Gå en miljöutbildning tillsammans med andra i personalen.

Uppmuntra till rörelse

Ge de anställda friskvårdstid där de uppmuntras att gå eller cykla till jobbet. Underlätta även för personalen att ta med cykeln till jobbet.


Källa: Personal & Ledarskap #4 2007

76 000+ läsare kan inte ha fel ❤️


Sveriges populäraste bok om att starta eget – med inbyggd garanti.

En läsarröst
"Den här boken kortfattat är: Underbar. Den hjälper dig att lösa massor av frågor som poppar upp när du bestämt att det är dags att starta eget. Du får både vägledning och information som hjälper dig att utveckla dina drömmar"
Eridiania, The Living stone home clean

Klicka här, provläs, se vad andra tycker och få ett superbjudande.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken 100 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se