Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Akuthjälp

För många möten? - här får du hjälp att dra ner antalet


Sveriges populäraste tipsbrev för företagare


Många klagar över att deras arbetsdagar är så fulla av möten att de knappt hinner jobba.

Känner du igen det? I så fall kan du ta hjälp av de här tre stegen:

1. Till att börja med, fråga dig alltid – kan jag ta det här per mail eller telefon istället? Om du kommer fram till att du måste mötas så lär dig att halvera mötestider genom att säga till alla du träffar att du bara har 30 minuter och sedan ska du iväg. Det får folk att rappa på och komma till saken snabbare.

2. Ha med dig ett mål för varje möte och förbered den du ska träffa på vad mötet är till för. Håll dig till det ämnet. Bestäm dig för vad som ska vara bestämt innan mötet är slut.

3. Efter alla möten ska du komma ut med någon av de här tre:
1. En överenskommelse
2. En lösning
eller
3. En plan

Resultat: Mer tid. Mindre stress. Mer gjort

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se