Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Artiklar

Hur du motiverar dig själv som säljare


Nu ska vi prata om något som alldeles för få pratar om idag - hur vi som säljer saker gör för att lyfta oss själva när det igår dåligt, när man har en svacka helt enkelt.

Jag har en tumregel - 75 % av tiden ska jag ha kontroll på vad min arbetsvecka ska handla om, 20 % av tiden går jag runt som en Zombie och 5 % av min tid är jag full av osäkerhet. Ja, det är sant.

Så är det ju att vara säljare. Det är ett tufft jobb. Men, jag påstår att det är de 5 % av förtvivlan, osäkerhet, otillräcklighetskänslor som är min verkliga motor i jobbet. Jag vill inte vara i de 5 % av tid då mitt jobb är skit. .

Du vet hur det känns - Först blir världen orättvist, kunderna dumma som inte förstår hur bra det man säljer är, alla man känner som inte har säljansvar blir bortskämda. Känner du igen dig? Det är just där, i de känslorna du har chansen att ta avstamp mot lyftet.

Och det är då listan åker fram. Den här:

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


1. Det är ok att känna sig nere ibland. Du är ju inte en robot.
2. Du har ett hårt jobb - men det är också mycket lönande när du träffar rätt
3. Glöm inte att säljarens jobb är att gå längst fram och hugga upp en stig åt dem bakom - coolt jobb
4. Glöm inte att du är den som för företaget framåt. Du betyder något.
5. Det är svårt att sälja, det kan vara otacksamt, men när du hjälper en kund att få fart och får höra det, då är det värt allt besvär.
6. Du är säljare för att..... (.......här fyller du i varför du går till ditt jobb varje dag).
7. Sätt på din favoritmusik, gärna i bilen, ta en tur och sjung med.

Hur du motiverar dig själv när allt suger❤️

En läsarröst
"Jag älskar den här boken. Författaren är ingen klämkäck "lyckoperson" utan en varm och stadig hand som visar vägen ut för den som känner sig nere. Och så är han rolig också. Man får skratta."
Annelie S, Lidköping

Klicka här, läs vad andra tycker och få ett superbjudande just nu. ❤️
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se