Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Utvecklingsavdelningen

Hur motiverar man personalen? Här är tio tips som fungerar

1. Om du är chef, förklara för din personal varför de gör sina jobb. De flesta anställda kan inte ens säga vilken affärsidé företaget de jobbar för har, men även de som kan svara på frågan gör ofta det utan att veta vad affärsidén egentligen innebär.


2. Se till så att målen ni har också berör de anställda. Uppnådda mål ska belönas.

3. Fira dina segrar. Av någon anledning så fokuserar många människor på allt som de inte gillar och som inte har funkat. Försök istället att fokusera på saker som gått rätt och som blivit bra och fira det. Belöna dig själv för att du ger andra beröm. Fira alla framgångar. Ta fasta på allt som är bra. Leta efter rätt istället för fel.

4. Låt ingen komma med problem utan en möjlig lösning. Om du är chef är det en bra instruktion att ge personalen. Kom inte och klaga utan att ha en möjlig lösning i beredskap.

5. Låt personalen jobba med saker som de är bra på. Om du alltid har den tanken i bakhuvudet, så kommer du att hitta möjligheter för att skapa styrka i företaget.

6. Lita på folk och utvärdera dem efter resultaten. Om du låter dina anställda själva sköta saker och ting på sitt eget sätt, så kommer resultatet också att bli bättre och dina anställda gladare.

7. Anställ personer som redan värderar vikten av att ha kul och som har sinne för humor. De personerna hjälper alla när det är tufft.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


8. Ge personalen utmanande arbetsuppgifter. Spännande arbetsuppgifter lyfter humöret på vem som helst. Om du är chef ska du tänka till ordentligt på hur du kan göra arbetet mer spännande för dina medarbetare om du verkligen vill ha en arbetsplats som lyfter.

9. Skaffa Saccosäckar till mötesrummet. Jag för min del orkar inte sitta i möten längre än högst en kvart innan det kryper i kroppen på mig. Min fru har till och med sagt att jag antagligen har ADHD när vi äter middag eftersom jag gärna väger på stolen eller lägger mig på golvet efter en halvtimme för att fortsätta vårt samtal så. Vissa av oss är inte skapta för att sitta med rak rygg i en stol och glo framför oss. Du får inget ut av mig då. Finns det personer som jag på ditt jobb och du betalar dem för deras kunskaper, så är det smart att bygga mötet efter deras förutsättningar.

10. Om dina anställda jobbar med att göra andra nöjda – instifta ett pris till den som har haft den jobbigaste kunden/klienten varje vecka. Alla som vill kandidera kan berätta om sina upplevelser på fredag eftermiddag och så kan ni ha en omröstning. Priset gör att din personal lättare kan hantera jobbiga typer.

En viktig sak till!
Nedanstående bok är vår storsäljare om att motivera personalen varje dag. Du får 333 snabba och konkreta tips och metoder som fungerar att använda i jobbet.

Ha den i skrivbordslådan som stöd när det behövs.

333 smarta motivationsidéer som bara väntar på dig!


”Boken innehåller massor med bra tips som har utvecklat både mig som företagare och medmänniska. Stämningen på firman är bättre än någonsin, glada medarbetare = ökad effektivitet i arbetet! Boken hjälpte mig att motivera de anställda på ett helt annat vis än innan, snacka om skillnad. Nu är det jag som får anstränga mig för att hinna med i samma tempo på jobben! Ni är grymma - ni har hjälpt mig att utveckla mig som både företagare och medmänniska!”
Johan Lindberg, Gefle Nöje

Klicka här, provläs och se vad andra tycker och få ett superbjudande just nu.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du får boken minst 90 kronor billigare än i bokhandeln).

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se