Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

Sex bra lägen att höja priserna





- Hur höjer jag mitt timarvode?

Den smarta frågan får jag fler gångar i veckan av kunder och egentligen är det inte så svårt. Idag ska du få tips om hur du ska göra för att få kunderna att förstå att du är värd mycket mer.


Sex bra lägen att höja priserna

1. Du har förbättrat din service och/eller dina kunskaper.
Om du kan ge mer värde till dina kunder på mindre tid och därmed öka kvaliteten för kunderna – då är det rimligt att höja priserna. Utbilda dig mer, förbättra dina tjänster så kunderna känner det. Lägg till mervärden och visa att du bryr dig om dina kunder på riktigt.

2. Tillgång och efterfrågan på dina tjänster har förändrats.
Om du missar chanser, blir överbokad eller måste säga nej till kunder för att efterfrågan på dina tjänster ökat, då är det hög tid att höja priserna.

3. Du vill testa för att få viktig information.
Att testa ett högre pris är alltid företagsekonomiskt vettigt. Men, innan du testar, se till att du har en backup-plan att falla tillbaka på om dina nya priser mötet för stort motstånd.

4. Du vill positionera dig annorlunda.
Du kanske söker efter större kunder eller kunder som inte är lika priskänsliga som dem du har nu. Här måste du naturligtvis se till att du har de nödvändiga kunskaperna som backar upp ditt försök att få en högre profil som toppkraft. Det kanske är dags för lite PR-arbete och att skriva några artiklar som gör dig mer känd. Skaffa också referenskunder och uttalanden från nöjda kunder så hela världen förstår att du är bäst.

Sveriges populäraste bok för företagare som vill hitta nya kunder




Titta lite närmare på ditt företag
☑️ Gör den här enkla förändringen på ditt företag och få nya kunder automatiskt
☑️ Förlorar du kunder på att vara en viktigpetter?
☑️ Behöver ditt företag en enkel make-over för att locka nya kunder?
☑️ 20 enkla sätt att ta ditt företag rakt in i omkörningsfilen
☑️ 10 smarta saker att tänka på när det gäller dina priser
☑️ Så får du kunderna att fatta att det du säljer är bättre än konkurrenternas erbjudande
☑️ 11 enkla saker att tänka på när du utvecklar produkter/tjänster
☑️ 7 farliga tecken på att det du säljer är på väg att tappa fotfästet
☑️ Sätter ditt företag trenderna eller följer ni strömmen?
☑️ Hur du kommer på en ny produkt/tjänst

Älska Kunderna, ta bort konkurrenterna och vässa ditt sälj!
☑️ Hur du får kunderna att se ditt företag som det enda alternativet
☑️ Så lär du känna dina kunder mycket bättre
☑️ 8 Snabba sätt att hitta folk som vill betala för det du säljer
☑️ Så här tänker du på flera målgrupper i taget
☑️ Hur du hittar de nya kunderna snabbare
☑️ Hur du undviker att lägga ner tid på fel kunder
☑️ Stränga listan - ett verktyg för att sortera kunder så du vinner tid och pengar
☑️ Hur du gör en smart analys av dina konkurrenter och hittar deras svaga punkter
☑️ Konkurrentverktyget - gör att du vet mer om konkurrenterna än de vet själva

Lösningar på vanliga säljproblem
☑️ Enkla lösningar på problemet med bristande målsättningar
☑️ Hur du slutar med att skjuta upp saker
☑️ Ett fantastiskt verktyg för att lösa dåligt flöde i säljarbetet
☑️ Hur du gör ditt företag olikt dina konkurrenter med små medel
☑️ Aldrig mer säljskräck
☑️ Hur du blir mycket säkrare inför kundmöten
☑️ Säljpresentationer som alltid fungerar
☑️ Hur du gör för att slippa jobba gratis för att "visa upp dig"
☑️ Hur du gör annonser som drar in pengar, inte bara visar upp ditt företag
☑️ Utskick till nya kunder - hur du gör dem effektivare
☑️ Skriv säljbrev som får nya kunders köplust att vakna
☑️ Hur du aldrig mer missar kunder som ringer men inte köper
☑️ Att skriva offerter som går rakt på målet

Det nya internet
☑️ Det nya sättet att snabbt fixa kunder på internet
☑️ Vilka sockerbitar har du på sajten som lockar kunderna?
☑️ Hur du skriver på nätet – en snabbkurs i att fånga nya kunder
☑️ De tre viktigaste sätten att dra trafik till din sajt och hur du använder dem

Hur du använder nätverk, allianser och återförsäljare
☑️ 20 tips som gör dig till nätverksproffs på några minuter
☑️ 12 viktiga saker att tänka på före mötet
☑️ Hisspresentationen - berätta hur bra ditt företag är på 21 sekunder
☑️ 7 saker du alltid ska säga - 11 saker du ALDRIG ska göra
☑️ 10 smarta saker att säga till en person du inte känner
☑️ Efter mötet - saker som alla glömmer att göra
☑️ Allianser - hur du skapar dem
☑️ 15 tips om hur du skaffar återförsäljare

Provläs, se vad andra tycker och beställ till kampanjpris i Redaktionens egen bokhandel ...


5. Du kan visa att du ligger längst fram av alla i din bransch.
Bli en expert på ditt område men glöm inte att visa det för omvärlden också. Du gör det på din sajt, i ditt nyhetsbrev, som talare och genom att publicera kunskap på olika sätt. Den som anses vara bäst kan alltid ta bäst betalt. Hur kan du göra den här veckan för att bli mer omtalad?

6. Du har skapa en tydlig och aktuell nisch.
Att karva ut en nisch som bara är din och som kunderna känner att du ”äger” gör det lätt att höja priserna. Älska förändringar som sker i din bransch och ta dem till dig. Ställ dig längst fram i och se nyfiket på det som händer i världen och se var din speciella nisch finns. Lär dig allt om det som andra vill veta just nu och sälj dina kunskaper. Att vara först inom ett område får det alltid att prassla i kassan.

SUPERERBJUDANDE JUST NU!

Sveriges populäraste handbok för dig som säljer dina kunskaper❤️



"Helt suverän "mänsklig" bok om marknadsföring/försäljning! Har läst många böcker genom åren i detta ämne, men inte någon i stil med den här i mycket positiv bemärkelse! tack!"
Mona Härlin, villasjöviken AB

"Den här boken har gett mig mer självförtroende i att använda andra vägar än de konventionella för att sälja mina tjänster."
Isabelle Arnheim, STRATEG Företagslösningar

Klicka här, provläs, läs vad andra tycker och få ett superbjudande.

Var har du hamnat? Läs allt om företaget bakom den här sidan här

Glöm inte att ha det roligt också ...😊


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Tjänstetipset här:


Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se