Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

Hur du får en nyhet att alltid vara aktuell


En nyhet om ditt företag i en tidning är gammal dagen efter men den kan jobba som marknadsföring för dig i åratal.


Här är fem tips:

1. Lägg en länk till artikeln på din egen sajt. Vi är alla upptagna och kan ha missat artikeln. Dessutom gör du den tillgänglig för andra journalister som ser att ditt företag är värt att rapportera om för andra. Du berättar förstås om det för kunder och andra intressenter också.

2. Ha med citat eller beställ särtryck av artiklar till ditt eget tryckta marknadsföringsmaterial. Det imponerar på dina nuvarande kunder och på kunder du vill ha.


Mitt sommarlov – En bok full av äventyr, minnen och skoj bortom skärmarna

Tänk dig ett sommarlov där varje dag kan bli ett äventyr – där barnet får skriva, rita, klura, upptäcka och ha riktigt roligt.
”Mitt sommarlov” är inte bara en dagbok för alla sommarlovets dagar – det är en sommarföljeslagare med 100 uppdrag, hemliga språk, kreativa lekar och plats för alla de där oförglömliga stunderna.
Det här är boken som gör sommaren minnesvärd – på riktigt, och utan att en enda laddkabel behövs.


🎁 Perfekt som present till:

Barn mellan ca 6–13 år som vill ha kul, tänka själva och upptäcka nya saker.

Barnbarnet som “har allt” – utom en sommar fylld av minnen.

Barn som behöver en skärm-paus och vill känna sig som huvudperson i sitt eget äventyr.


Sommaren flyger förbi. Men den här boken hjälper barn att fånga den – och minnas för alltid.
📘 ”Mitt sommarlov” finns att beställa nu:

Klicka här och provläs boken.
(Länken leder till vår egen bokhandel där du alltid får det bästa erbjudandet).


3. Restauranger är bra på att rama in pressklipp och tester där de är med. Varför gör så få andra det? Du kan ha en hel vägg på företaget med pressklipp som kunder och andra får se.
Köp dyra ramar för den värdefulla informationen.

4. Köp många exemplar av tidningen och använd som intresseväckare tillsammans med säljbrevet/varuprovet när du ska fånga en stor kund.

5. Visa hur glad du blivit över uppmärksamheten genom att berätta om det för kunderna och ge dem rabatt på något särskilt eller något extra på köpet för att "XX-tidningen skrev att...."

Vill du bli expert på PR snabbt?

Läs mer i PR-handboken

Andra läser om...

Dela det här:
Dela den här sidan på Facebook
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se