Den här webbplatsen använder cookies i vissa funktioner för att förbättra din upplevelse. Genom att använda webbplatsen accepterar du att cookies används. Du kan läsa mer om cookies här.
I din kundvagn:
Kundvagnen är tom

Smarta tips om hur du marknadsför ditt företag

Hur du får en nyhet att alltid vara aktuell




En nyhet om ditt företag i en tidning är gammal dagen efter men den kan jobba som marknadsföring för dig i åratal.


Här är fem tips:

1. Lägg en länk till artikeln på din egen sajt. Vi är alla upptagna och kan ha missat artikeln. Dessutom gör du den tillgänglig för andra journalister som ser att ditt företag är värt att rapportera om för andra. Du berättar förstås om det för kunder och andra intressenter också.

2. Ha med citat eller beställ särtryck av artiklar till ditt eget tryckta marknadsföringsmaterial. Det imponerar på dina nuvarande kunder och på kunder du vill ha.

3. Restauranger är bra på att rama in pressklipp och tester där de är med. Varför gör så få andra det? Du kan ha en hel vägg på företaget med pressklipp som kunder och andra får se.
Köp dyra ramar för den värdefulla informationen.

4. Köp många exemplar av tidningen och använd som intresseväckare tillsammans med säljbrevet/varuprovet när du ska fånga en stor kund.

5. Visa hur glad du blivit över uppmärksamheten genom att berätta om det för kunderna och ge dem rabatt på något särskilt eller något extra på köpet för att "XX-tidningen skrev att...."

Vill du bli expert på PR snabbt?

Läs mer i PR-handboken

Andra läser om...

Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUponMSNReporter
Artikeln är skyddad med Google authorship

Våra mest sålda böcker

Våra mest lästa artiklar

Bokförlaget Redaktionen   Frejgatan 46   113 26 Stockholm   Tel. 08-30 43 40
stefan@redaktionen.se